سرهنگ عسگر مجیدی معاون اجرایی و رییس ستاد راهیان نور سپاه کربلا:

حضور دوبرابری جوانان مازندران برای خادمی شهدا در سرزمین نور/ 35 هزار مازندرانی زائر سرزمین نور شدند

سرهنگ مجیدی اشاره کرد: غالب خادمین شهدا از نسل سوم انقلاب بودند و غالبا جوان که قریب به 1700 نفر ثبت نام کردند و 800 نفر به عنوان خادم در این اردوگاه ها به کار گیری شدند.
کد خبر: ۹۰۰۴۷۱۱
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار عسکر مجیدی در گفتگو با بسیج درباره اردوهای راهیان نور و اقدامات مجموعه سپاه مازندران برای اجرای شایسته این عمل فرهنگی ضمن تبریک ایام نوروز و سال جدید به همه مردم شریف ایران بویژه مردم مازندران گفت: امیدوارم که با فضل و عنایت خدای متعال و با یاری امام زمان(عج) امسال،سالی پرخیر و برکتی برای ملت ایران و سال گشایش برای معیشت مردم ایران باشد.
معاون اجرایی سپاه کربلا افزود: ان شاء الله همه ما تلاش کنیم با ترسیمی که مقام معظم رهبری برای سال جاری داشتند بعنوان حمایت از کالای ایرانی ، بتوانیم با حمایت از کالاهای ایرانی در رونق اقتصادی کشور نقش بسزایی داشته باشیم.
وی یادآور شد: برحسب وظیفه از همه دستگاه هایی که با تلاش خود دست به دست هم دادند تا بزرگترین و موثرترین عملیات فرهنگی کشور به نحوه مطلوب انجام شود قدردانی می کنیم.
این مقام مسئول درباره نحوه اعزام راهیان نور و رضایتمندی آحاد جامعه از اقدامات انجام شده گفت: راهیان نور درصد رضایتمندی بالایی را از سوی مردم به خود اختصاص داد، گرچه ما قائل به این هستیم که نواقصی هم در کار داشتیم که ان شاء الله به همت همه دلسوزان در رفع آن و بهبود روند اعزام تلاش خواهیم کرد.
سرهنگ مجیدی عنوان داشت: از اردیبهشت ماه سال 96 با محوریت راهیان نور ستادی در سپاه کربلا تشکیل شد و جلسات متعددی هم در این رابطه برگزار گردید.
معاون اجرایی سپاه کربلا افزود: وقتی به آستانه زمان اعزام های کاروان های راهیان نور رسیدیم با تعدد جلسات بیشتری مواجه بودیم و کمیته 10 گانه ای شکل گرفت و این کمیته ها بصورت مستقیم وارد عملیات راهیان نور شدند.
وی اضافه کرد: کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور در بخش محتوایی و نرم افزاری به تهیه بسته های فرهنگی متناسب با فضای دفاع مقدس فعالیت داشت.
سرهنگ مجیدی بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی از قبیل یادواره های شهدا بخصوص یادواره شهدای مدافع حرم که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر  با حضور 130 نفر از خانواده های معظم شهدا برگزار شد همراه  اجرای برنامه سال تحویل در یادمان هفت تپه، همزمان با تشییع دو شهید خوشنام در این مکان، به عنوان دو امامزاده عشق به عنوان یادمان زیارتی زائرین از برنامه کمیته مربوطه بود.
این مسئول درباره دو شهید گمنام تدفین شده در هفت تپه گفت: حضور این دو شهید ان شاء الله سبب آبادانی منطقه شود و مسئولین تلاش کنند تا درآبادانی اردوگاه هفت تپه و احیای یادمان هفت تپه سهیم باشند تا نسل جوان امروز ما و نسل های آینده مازندران به تاریخ مازندران که بخشی از آن بخش زرین دوران دفاع مقدس است ، به خودشان افتخار کنند و بدانند مازندران در دوران دفاع مقدس چه نقش برجسته و بسزایی داشت.
سرهنگ مجیدی یادآور شد: در حال حاضر وقتی بحث دفاع از حرم می شود، شاهد هستیم، مازندرانی ها خوش درخشیدند و یکی از استان هایی است که بیشترین شهید مدافع حرم را دارد،در حماسه بزرگی چون حماسه خان طومان و آزادی بوکمال به عنوان آخرین پایگاه سازمانی داعش و نابودی این غده سرطانی تلاش کنیم .
معاون فرمانده سپاه عنوان کرد: برنامه های مختلف فرهنگی معنویت افزا نیز از فعالیت های خوب کمیته فرهنگی ستاد راهیان نور بود، همچنین کمیته فرهنگی مدیریت راوی و روحانی کاروان را نیز بر عهده داشت که در هر کاروان ما راوی و روحانی داشتیم.
مجیدی گفت: در بخش محلات 308 دستگاه اتوبوس که 308 کاروان محسوب می شود را به مناطق عملیاتی اعزام کردیم که هر کدام از این کاروان ها راوی و روحانی داشتند.
این مسئول در سپاه مازندران اشاره کرد: در هریادمان و مناطق عملیاتی که کاروان ها برای بازدید می رفتند، راویانی که از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس بودند و نیز راویان آموزش دیده سپاه کربلا به منظور انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به روایتگری می پرداختند.
وی اقدام و عمل  بسیج طلاب در راهیان نور امسال را بسیار جدی دانست و گفت: در بخش طلاب خیلی همکاری خوبی صورت گرفت و در همه کاروان ها روحانی داشتیم بجز کاروان هایی که بصورت گروهی مثلا دو یا سه دستگاه با هم حرکت می کردند و با هم بودند یک روحانی داشتیم و روحانیون  ما بحث اعتقادی و دینی نقش موثری در راهیان نور معرفی می کردند.
معاون سپاه کربلا برنامه محوری ستاد راهیان نور سپاه کربلا را در یادمان هفت تپه دانست و بیان کرد: هفت تپه به عنوان نماد و عقبه رزمندگان لشگر ویژه 25 کربلا در دوران دفاع مقدس بود و رزمندگان ما زحمات زیادی کشیدند به همین دلیل در تلاش هستیم یادمانی در این منطقه برپا کنیم و در خدمت زائران باشیم.
 سرهنگ مجیدی مهم ترین کمیته، را کمیته امنیت و ایمنی کاروان برشمرد و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، ایمنی مسافران عزیز کاروانهای راهیان نور را از اهم این حرکت فرهنگی خواند و ادامه داد: همکاری کمیته ایمنی  با کمیته راهور و نیروی انتظامی قابل تحسین است لذا قبل از اعزام اتوبوس ها و دستگاه ترابری توسط کمیته راهور موارد بررسی شده تا مشکلی نداشته باشند و این روند در مناطق عملیاتی و در طول اعزام، دستگاه های امنیتی پیگیری می گردید .

وی بیان کرد: سه هزار زائر راهیان نور در بخش دانشجویی در تابستان سال 96 از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید داشتند.
سرهنگ مجیدی تاکید کرد: در بخش اعزام دانش آموزی نیز10 هزار دانش آموز به غرب و جنوب کشور انجام شدند، در مجموع با توجه به اعزام 35 هزار زائر که برای بازدید از مناطق عملیاتی در سال 96 داشتیم، با قراردادهایی که سپاه با شرکت های حمل و نقل و پایانه های اتوبوس داشت، نقل و انتقال زائر با مشکلی مواجه نشد و جا دارد از بخش ترابری و شرکت های حمل و نقل استان تشکر کنم.
مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا گفت: کمیته خادمین ، از دیگر کمیته های ستاد راهیان نور سپاه کربلا بود، قریب به 2 برابر ظرفیت پذیرش ما در بحث خادمی شهدا در اردوگاه های شهدای مازندران و اندیمشک، سر پل ذهاب، توحید کرمانشاه از طریق سایت کوله بار ثبت نام کردند.
سرهنگ مجیدی اشاره کرد: غالب خادمین شهدا از نسل سوم انقلاب بودند و غالبا جوان که قریب به 1700 نفر ثبت نام کردند و 800 نفر به عنوان خادم در این اردوگاه ها به کار گیری شدند.
وی با اشاره به اینکه کمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور از آغاز تا پایان زمان اعزام در اردوگاه ها حضور داشت بیان کرد:  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشت و درمان سپاه کربلا، بهداری سپاه در اردوگاه شهید باکری برپا شد.
این مسئول درباره همراهی آمبولانس و اکیپ های درمانی با کاروان ها  افزود: کمیته مهندسی ستاد که در یادمان ها و مناطقی که زائر مازندرانی در آنجا حاضر می شدند،در مسئله زیرساختی و برای تکمیل بعضی پروژه ها براساس ظرفیتی که احساس می شد، کارکردند.
مسئول ستاد راهیان نور سپاه کربلا اضافه کرد: کمیته روابط عمومی و تبلیغات که لسان گویای این عملیات بزرگ فرهنگی و انعکاس دهنده مانور عظیم فرهنگی به مردم کشور بویژه مردم مازندران بود یکی دیگر از کمیته ها بود که منسجم تر، هماهنگ تر در مجموعه ای رسانه ای، کار کرد .
سرهنگ پاسدار مجیدی ادامه داد: اخبار راهیان نور در قالب قرارگاه رسانه ای شهید کابلی بصورت لحظه ای و اتفاقات فرهنگی در منطقه و راهیان نور  بصورت گزارش های مکتوب و تصویری و خبر به سمع و نظر مردم کشور بویژه مردم شریف استان می رسید.
وی اظهار داشت:  کمیته نظارت و بازرسی در بحث کنترل و نظارت در اردوی راهیان نور فعالیت داشت و با نظارت این کمیته برخی از نواقص جمع بندی شد تا برای اعزام های بعدی نواقص راهیان نور را برطرف کنیم .
این مسئول افزود: در بحث کمیته فناوری و مخابرات ستاد راهیان نور فعالیت های خوبی در بخش ارتباطات بی سیمی و اینترنتی و نصب دکل مخابراتی داشت.
سرهنگ مجیدی از همه خادمین شهدا، مسئولین و از همه دستگا هها که در این کار سهیم بودند تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت:  دستگاه هایی هم که در این برنامه عظیم فرهنگی شرکت نکردند  از این توفیق الهی و دعوت شهدا بی بهره شدند.
وی ادامه داد:  راهیان نور و کارهای که مربوط به شهدا است باور و اعتقاد ماست و این کار بر زمین نخواهد ماند، امینت امروز از برکت دوران دفاع مقدس و شهداست.
معاون اجرایی سپاه کربلا گفت: دشمن در تلاش است تا کشور را ناامن کند اما چون تجربه دوران دفاع مقدس را دیده، جرات حمله فیزیکی و جنگ سخت افزاری را ندارد اما در جنگ نرم در تلاش است تا کشور را ناامن کند.
سرهنگ مجیدی عنوان کرد:  رسانه ها می بایست کار بزرگ شهدا را منعکس کنند، ان شاء الله همه تلاش کنیم تا در برنامه های بعدی عقب نمانیم و برای پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و عزت و عظمت کشور گام برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار