خبرهای داغ:
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین ابراز کرد:
غلامرضایی عنوان کرد: ۳هزار نفر در حوزه پیشگیری تحت پوشش می باشند و هدف ما آگاه سازی مردم در برخورد با آسیب های اجتماعی می باشد
کد خبر: ۹۰۰۴۵۹۴
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در دیدار نوروزی رئیس کل دادگستری استان قزوین از این اداره بیان کرد: بیشترین فعالیت این معاونت در راستای سلامت اجتماعی در حوزه پیشگیری می باشد.
وی گفت: عمده فعالیت این معاونت آموزش مهارت های زندگی، اموزش های پیش از ازدواج، آموزش در جهت جلوگیری از اعتیاد و غیره می باشد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، آنچه اهمیت دارد اشتغال پس از ترک است. بر همین اساس تفاهم نامه هایی با ده دستگاه منعقد شده که در زمینه اشتغال و سایر نیازهای این افراد خدماتی را ارائه دهند.
غلامرضایی اضافه کرد: در بحث اعتبارات، با توجه به اختصاص اعتبارات در این حوزه، جهت پوشش نیازهای جامعه هدف به اعتبارات بیشتری احتیاج داریم.
وی عنوان‌کرد: معاونت پیشگیری بهزیستی در سطح استان ۶۵ نفر مبتلا به ایدز را شناسایی کرده و این افراد با عضویت در باشگاه مثبت از خدمات حمایتی این معاونت بهره مند شده اند.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار سرانه خدمت وجود دارد و ۳ هزار نفر در این حوزه تحت پوشش می باشند و هدف ما آگاه سازی مردم در برخورد با آسیب های اجتماعی می باشد.
23 هزار نفر درحوزه توانبخشی از خدمات مختلف استفاده می کند
در ادامه زهرا جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: خدمات رسانی این حوزه به جامعه هدف شامل خدمات به نابینایان، ناشنوایان، بیماران روان و غیره است که بخش عمده فعالیت های این حوزه در مراکز درمانی انجام می شود.
وی گفت: این افراد شامل افراد بی سرپرست، مجهول الهویه و یا دارای خانواده هایی هستند که قادر به پرداخت هزینه درمان نمی باشند یعنی توانایی نگهداری سالمند و معلول را ندارند.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: 19 مرکز نگهداری در استان وجود دارد و مددجویانی که به همراه خانواده در منازل نگهداری می شوند نیز به مراکز روزانه جهت کاردرمانی و گفتار درمانی و سایر موارد ارجاع داده می شود.
وی اضافه کرد: عمده فعالیت این حوزه در جهت آگاه سازی جامعه، فعالیت های پیشگیرانه، مناسب سازی فضاهای شهری و استفاده از امکانات شهری می باشد.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در پایان گفت: 23 هزار نفر در این حوزه از خدمات مختلف استفاده می کند که 60 درصد این جمعیت آقا و 40 درصد بانوان می باشند.
امسال هزار و 500 واحد مسکونی به مددجویان تحویل داده می شود
در ادامه این بازدید غفار رمضانی معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به ایجاد فرصت های شغلی اظهار کرد: در حال حاضر ادارات الزام به پذیرش 25 درصد معلولان، زنان سرپرست خانوار و غیره در بحث استخدام می باشند و در سال گذشته حدود 700 فرصت اشتغال زایی با همکاری واحدهای تولیدی برای معلولان ایجاد شد.
وی گفت: در کنار اعتباراتی که به بهزیستی تعلق می گیرد می توان گفت آمار مشارکت های مردمی بالا بوده است. همچنین سال گذشته 4 میلیارد تومان بصورت نقدی و غیرنقدی از بخش مشارکت های مردمی به بهزیستی تعلق گرفته است اما این امر در مقابل مشکلات زیاد بهزیستی سهم کمی بوده و نیازمند پشتیبانی قوی هستیم.
معاون مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تامین مسکن مددجویان این اداره کل افزود: در حوزه مسکن 3 هزار و 500 واحد مسکن هدف گذاری شد و امسال هزار و 500 واحد مسکونی تحویل داده می شود.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها