متخصص تغذیه راهکارهای تغذیه‌ای پیشگیری از آلرژی در فصل بهار را تشریح کرد و گفت: مصرف گوشت ماکیان همچون غاز، اردک و کبک در این فصل توصیه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۵۵۵
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، منصوره رضایی در ارتباط با بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای در فصل بهار اظهار داشت: در فصل بهار و تابستان نیاز انسان به کالری و انرژی نسبت به زمستان کمتر بوده و بر همین اساس مصرف غذاهایی‌ مانند کله‌پاچه و آبگوشت باید کاهش یابد.

وی با اشاره به توجه گرم شدن هوا نیاز کمتر به کالری مصرف غذاهایی مانند ماست و خیار مناسب است گفت: در فصل بهار مصرف میوه‌های پرفیبر و کم کالری یا به اصطلاح فک خسته‌کن، معده پرکن توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: مصرف غذاهای تازه در این فصل توصیه می‌شود چرا که در غیر اینصورت غذاهای‌ کهنه و فرآوری شده همچون خیارشور، رب گوجه‌فرنگی ماهی‌های دودی و کنسرو شده به دلیل هیستامین و ترامین سبب ایجاد آلرژی می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به مصرف لبنیات و گوشت کم‌چرب در فصل تابستان توصیه کرد و بیان داشت: در فصل بهار فستفود و غذاهای کنسروی نخورید همچنین نان کامل فیبردار همچون بربری و سنگک مصرف آن توصیه می‌شود.

رضایی گفت: میوه و سبزیجات بومی ایرانی به دلیل سازگاری با بیولوژی بدن ایرانی‌ها سبب ایجاد آلرژی نشده در حالی که مصرف کیوی،‌انبه، آناناس می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: در فصل بهار و تابستان به دلیل تعریق زیاد نیاز به مایعات افزایش یافته که اگر جبران نشود ضعف،‌بی‌حالی و خستگی را برای افراد به همراه دارد لذا مصرف مواد غذایی آبدار همچون میوه و سبزیجات در این فصل به شدت توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مصرف حبوبات،‌ آجیل‌ها و گوشت ماهی و ماکیان همچون غاز، اردک و کبک در فصل بهار توصیه شده و از مصرف غذاهای چرب حیوانی باید پرهیز شود.

ارسال نظرات