معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور از جذب فاینانسور برای ۴ پروژه ریلی خبر داد و گفت: برای ساخت راه‌آهن همدان به سنندج و سیستم علائمی تهران -همدان -سنندج با طرف چینی به تفاهم رسیده‌ایم و آماده مبادله تفاهمنامه هستیم.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۹۸
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، جبار علی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص عملکرد شرکت ساخت در جذب فاینانسور با هدف پیشبرد پروژه‌های ریلی کشور، گفت: هم‌اکنون جذب فاینانسور برای ۴ پروژه ریلی تمام مراحل خود را سپری کرده است و فقط منوط به تأمین خط اعتبار از طرف دولت چین (فاینانسور اصلی) است.

وی خبر داد که خط اعتباری جدیدی با حضور ریس جمهور چین و ایران بازگشایی‌شده است که در پی آن هرچه زودتر به مرحله اجرای عملیات این ۴ پروژه می‌رسیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور در خصوص جزییات این پروژه‌ها، ادامه داد: در پروژه غرب کشور از راه‌آهن کرمانشاه به مرز خسروی با یک شرکت چینی به نتیجه رسیده‌ایم و موافقت‌نامه‌ای بین ما و طرف چینی مبادله شده است و پروژه دوم راه‌آهن شیراز به بوشهر است که توافقات نهایی آن انجام و قبل از سال جدید به‌صورت رسمی طی جلسه‌ای با حضور اصحاب رسانه به امضای مقام عالی وزارت رسید.

وی از جذب ۲ فاینانس برای دو پروژه ریلی دیگر خبر داد که در مراحل نهایی تفاهم است و گفت: نخست ساخت راه‌آهن همدان به سنندج و دیگری سیستم علائمی تهران -همدان -سنندج است که با طرف چینی به تفاهم رسیده‌ایم و آماده مبادله تفاهمنامه است.

به گفته ذاکری چهارمین قرارداد که بازهم از سوی چینی‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید. پروژه راه‌آهن گرگان- بجنورد- مشهد است که توافقات اصلی آن با طرف چینی و آستان قدس صورت گرفته است و مجوز‌های لازم اخذ و ظرف یک ماه آینده مبادله خواهد شد.

به گزارش تین نیوز طـرح راه‌آهن تهران – همدان – سنندج به طول ۴۱۰ کیلومتر، به‌صورت یک‌خطه، به اسرعت طرح km/h ۱۶۰ برای مسافری و km/h ۱۲۰ برای باری طراحی‌شده است. مسیر تهران- همدان به طول ۲۶۰ کیلومتر و مسیر همدان- سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر. این طرح در مسیر خود از شهر‌های تهران، رباط‌کریم، ساوه، فامنین، همدان، بهار، قروه و سنندج عبور می‌نماید.

قرار است پس از اتمام مسیر همدان-سنندج در آینده راه‌آهن به مرز باشماق مریوان وصل شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات