رئیس اداره مبرمی فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود گفت: در ایام نوروز ۱۲۰ هزار نفر از بازارچه‌های نوروزی شهرستان بازدید و حدود ۱۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات شهرستان به فروش رسیده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۶۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمیدرضا حسنی در جلسه شورای اداری شهرستان شاهرود در محل فرمانداری این شهرستان گفت: شهرستان شاهرود با دارا بودن ۴ هتل، یک هتل آپارتمان، ۳ مهمانپذیر، ۲۳ خانه مسافر و ۲۰ اقامتگاه بوم گردی از مورخۀ ۲۷ اسفند ۹۶ لغایت ۱۴ فروردین ماه ۹۷ پذیرای این میزان اقامت بوده است.
دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان شاهرود تصریح کرد علاوه بر این، اقامت در مدارس، چادر‌های مسافرتی، کمپ‌های اقامتی، مهمانسرا‌های ادارات، زائر سرا‌ها و ... شامل این آمار بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
حسنی افزود: در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار بازدید از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و بیش از ۱۷۰ هزار نفر از مناطق نمونه و روستا‌های هدف گردشگری شهرستان بازدید صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد بازدید کننده استان از مجموعه تاریخی بسطام بوده این رقم را ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: جمع بازدید‌ها از مجوعه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های شهرستان بالغ بر ۱۰۵ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود افزود: در این مدت ۱۲۰ هزار نفر از بازارچه‌های نوروزی شهرستان بازدید و حدود ۱۰ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات شهرستان به فروش رسیده است.
وی خاطرنشان ساخت: بازدید گردشگران از موزه‌های شهری و روستایی و اقامت در واحد‌های بوم گردی نقاط مختلف شهرستان از ویژگی‌های این ایام می‌باشد.
برپایی جشنواره‌های بومی محلی در شهر‌ها و روستا‌های مختلف و نیز اجرای آیین‌های سنتی و موسیقی محلی در سه نوروزگاه شهرستان را از دیگر برنامه‌های این اداره در نوروز ۱۳۹۷ اعلام شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها