دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی خبر داد؛
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان از تعیین تکلیف 249 میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی در سال 96 خبر داد و گفت: 57 درصد مصوبات تعیین تکلیف بدهی اجرا شده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۶۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  سخاوت خیرخواه اظهار کرد: فراوانی بیشترین واحدهای ما مربوط به صنایع غذایی و ماشین‌آلات صنایع فلزی بوده و یکی از موانع اصلی تولید واحدها مسائل بانکی است، با این وجود در زمینه مدیریت واحدهای بحرانی در وضعیت بهتری قرار داریم.

وی افزود: برای تعیین تکلیف بدهی‌های بانکی واحدهای تولیدی و رفع موانع به تعداد درخواست‌های ارجاع داده شده جلسات کارگروه تشکیل می‌شود و نسبت به سال گذشته میزان درخواست‌های واصله به‌ویژه در ارتباط با بانک ملی کاهش یافته است.

خیرخواه بیان کرد: در یک سال گذشته تعداد 304 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در استان برگزار کردیم که تعداد یک‌هزار و 927 مصوبه داشت و به طور متوسط 46 درصد مصوبات اجرا و عملیاتی شده است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در سال 96 ثبت‌نام، معرفی و بررسی مشکلات تعداد یک‌هزار و 214 واحد تولیدی انجام گرفت که 23 جلسه کارگروه با حضور استاندار در شهرک‌های صنعتی برگزار شد و از محل فعالیت‌های کارگروه برای 25 هزار و 604 نفر تثبیت اشتغال صورت گرفته است.

وی از تعیین تکلیف 249 میلیارد تومان بدهی واحدهای تولیدی در سال 96 خبر داد و گفت: 57 درصد مصوبات تعیین تکلیف بدهی اجرا شده است.

خیرخواه در عین حال خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی کمترین همکاری را در استمهال و تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی دارند.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در سال 96 در مجموع برای تعداد یک‌هزار و 148 واحد تولیدی میزان 738 میلیارد تومان تزریق نقدینگی صورت گرفته و 26.12 درصد مصوبات در این زمینه اجرا شده است، افزود: در مجموع استان از محل پرداخت تسهیلات برای این تعداد واحد تولیدی در رتبه هشت کشوری قرار دارد.

ارسال نظرات