رئیس انجمن حمایت از زندانیان فردیس خبر داد:
رئیس انجمن حمایت از زندانیان فردیس از آزادی ۱۲ زندانی غیر عمد شهرستان فردیس خبر داد و گفت: این انجمن برای ۵۰ خانواده زندانی اشتغال‌زایی کرده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۲۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، غلامرضا نادری نژاد از آزادی ۱۲ زندانی غیر عمد شهرستان فردیس با حدود ۷ میلیون تومان خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم با کمک خیرین بتوانیم چند زندانی غیر عمد دیگر را نیز برای آزاد کنیم.

اشتغال‌زایی برای۵۰ خانواده زندانی در فردیس

وی با اشاره به اینکه شهرستان فردیس ۷۰ زندانی رأی بازدارد، عنوان کرد: حدود ۴۵ نفر از آن‌ها برای کار به دادگستری کرج معرفی‌شده‌اند.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان فردیس از اشتغال‌زایی برای ۱۳ نفر از زندانیان رأی باز این شهرستان در پارکینگ عمومی انجمن حمایت و پنج پارکینگ دیگر فردیس و یکی از مساجد این شهرستان خبر داد و تأکید کرد: این زندانیان از صبح تا بعدازظهر در این مکان‌ها کار می‌کنند و بعدازآن آزاد هستند و به خانه‌شان می‌روند.

وی بابیان اینکه اشتغال‌زایی برای زندانیان موجب کاهش هزینه‌های دولت و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، حضور پدر و سرپرست خانواده در کنار خانواده را مهم اعلام کرد و گفت: حقوق زندانیان رأی باز حدود ۳۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان فردیس با اشاره به اینکه خانواده‌های زندانیان در حاشیه‌های شهر زندگی می‌کنند، خاطرنشان کرد: با حمایت از خانواده‌های زندانیان و اشتغال‌زایی برای آن‌ها می‌خواهیم این خانواده‌ها را از آسیب‌های اجتماعی دور کنیم.

وی در بخش دیگری بابیان اینکه طی سال گذشته ۷ بسته حمایتی میان خانواده‌های زندانیان توزیع‌شده است، تصریح کرد: سعی می‌کنیم خانواده‌های زندانیان را با حمایت‌های مالی، تحصیلی و غیره به سمت شکوفایی و پیشرفت هدایت کنیم.

نادری نژاد بابیان اینکه عامل اصلی جرم بیکاری است، گفت: خانواده‌های زندانیان از شهرهای مختلف به شهرستان فردیس می‌آیند تا نزدیک سرپرست خانواده‌شان باشند و این مهم موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌شود که در این راستا از مسئولان می‌خواهیم برای اشتغال‌زایی برای خانواده‌های زندانیان، انجمن حمایت از زندانیان را یاری کنند.

وی از ایجاد مجتمع کارآفرینی توسط خیرین برای اشتغال‌زایی خانواده زندانیان در شهرستان فردیس خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ۵۰ خانواده زندانی در این مجتمع اشتغال‌زایی شده است که این خانواده‌ها می‌توانند با درآمد حاصل از این کار، زندگی خود را تأمین کنند.

به گفته رئیس انجمن حمایت از زندانیان فردیس، این انجمن با کمک خیرین در راستای حل مشکلات معیشتی و اجتماعی خانواده‌های زندانیان تشکیل‌شده است و در این راستا تلاش می‌کند.

ارسال نظرات