رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان:

تفکر کارآفرینی باید جایگزین ایجاد اشتغال خام و ناپایدار شود

تفکر کارآفرینی باید جایگزین ایجاد اشتغال خام و ناپایدار شود و بایستی کارآفرینان و خالقان شغل و ارزش های جدید کاری در محور برنامه های اشتغال قرار گیرند.
کد خبر: ۹۰۰۴۴۲۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان در جلسه نظارت بر اشتغال فراگیر با رویکرد مناطق روستایی، گفت: هدف ما در نظام اقتصادی کشور در راستای بهبود و اصلاح آن، ایجاد اشتغال نیست بلکه ارزش آفرینی و خلق ارزش های اقتصادی جدید است که توجه به ارزش افزایی، اشتغال زایی و بهره وری را نیز در پی خواهد داشت.

شهرام طهماسبی افزود: در سطح استان باید تلاش کرد تا با وسعت بخشیدن به عمق و گستره نظام اقتصادی و فضای کسب و کار، فضای استان را از لحاظ اقتصادی مستعد نمود تا با افزایش سرمایه گذاری ها، شاهد بهبود وضعیت اشتغال در استان باشیم.

وی با بیان اینکه از سال گذشته علمی کردن مباحث اقتصادی آغاز شده است، اظهار داشت: باید نظریه ها، دیدگاه ها و ضوابط اقتصادی به صورت علمی و تخصصی پیاده سازی شود که امیدواریم در سال جدید نگاهی تخصصی تر به این مباحث صورت گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان ضمن تبیین اصول نظارت بر اجرای اشتغال فراگیر تصریح کرد: نباید تقاضامحور بوده و تنها به نظارت بعد از اجرا اکتفا کرد.

شهرام طهماسبی افزود: نظارت نباید تنها پس از پذیرش تمامی پیشنهادات و ارائه تسهیلات آغاز شود، بلکه بایستی در تمام مراحل قبل از اجرا، حین اجرا و پس از اجرا صورت گیرد.

وی اظهار داشت: کانون کارآفرینی بایستی جزئی از واحد نظارت بر اشتغال فراگیر باشد که می تواند با معرفی نماینده های فعال، ضعف ها و خلأهای نظارتی را یافته و ارائه دهد تا بتوان در راستای برطرف کردن آن ها اقدام نمود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: تفکر کارآفرینی باید جایگزین ایجاد اشتغال خام و ناپایدار شود و بایستی کارآفرینان و خالقان شغل و ارزش های جدید کاری در محور برنامه های اشتغال قرار گیرند. در صورت نظارت صحیح بر اشتغال و برطرف نمودن ضعف های موجود و همچنین توجه اساسی به حوزه کارآفرینی می توان شاهد پررنگ تر شدن بحث اشتغال در سال جاری باشیم.

طهماسبی با اشاره به اینکه بررسی طرح های سرمایه گذاری اشتغال زا نباید بر اساس اولویت زمانی باشد، اضافه کرد: باید توجه نمود که سرمایه گذاری ها به چه میزان در راستای بهبود ارزش ها و زنجیره های فعالیت ها و کارها و ایجاد شغل حرکت می کنند و چقدر در آن ها به ظرفیت های استان و رسته های منتخب اشتغال فراگیر توجه شده است.

وی در پایان تصریح کرد: طرح های سرمایه گذاری اشتغال استان باید بازنگری شده و طرح های ناقص، غیرعملیاتی و خارج از چهارچوب رسته های منتخب استان کنار گذاشته شوند. رسته های اشتغال فراگیر نیز بایستی با دیدگاهی آمایشی پالایش شده و منطبق با نیازها و ظرفیت های هر منطقه از استان باشند تا سرمایه گذاری های دارای بیشترین مزیت برای اشتغال فراگیر در مناطق مختلف استان در نظر گرفته شوند.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار