خبرهای داغ:
تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی شهرستان‌های مرودشت و شیراز در طرح محرومیت‌زدایی در قالب جبهه مشترک به شهرک الزهرا بخش سرچهان بوانات اعزام‌شده و در آنجا به خدمات‌رسانی پرداختند.
کد خبر: ۹۰۰۴۳۶۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، در نوروز 97 تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی شهرستان‌های مرودشت و شیراز و بخش کره‌ای در قالب جبهه مشترک به شهرک الزهرا بخش سرچهان بوانات اعزام‌شده و در آنجا به خدمات‌رسانی پرداختند.

80 نفر از اعضای فعال مجموعه‌های فرهنگی در قالب حرکت‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان به‌صورت جبهه‌ای در راستای منویات مقام معظم رهبری، آتش به اختیار فعالیت کردند و در زمینه‌ محرومیت‌زدایی اقدامات خوبی صورت گرفت.

گروه‌های فرهنگی و جهادگران در اولین روز اسفندماه سال گذشته به منطقه هدف واردشده و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کردند و به‌طور رسمی از 23 اسفندماه در این منطقه به فعالیت پرداخته و تا دوازده فروردین نیز فعالیت‌های جهادی این جبهه ادامه داشت.

کمیته فرهنگی بانام شهید علی‌اکبر کشتکار کلاس‌های قرآن و احکام را در دو بخش پسران و دختران به‌صورت مجزا توسط مربیان خواهر و برادر برگزار کرد. اقامه نماز جماعت، برگزاری جشن مولود کعبه به‌صورت مردمی، اجرای تئاتر، برگزاری مسابقه پخت غذاهای محلی با حضور مسوولان شهرستان و محلی و شرکت 60 نفر از سه روستا، برگزاری مسابقات ورزشی جام شهید ابراهیم هادی ویژه نوجوانان، برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان و اکران فیلم‌های سینمایی گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده کمیته فرهنگی است.

کمیته شهید حاج حسن شاطری در زمینه عمرانی نسبت به ساخت و کروم بندی زمین والیبال، ساخت غسالخانه روستا، کاشت 150 نهال در روستا، پیگیری و اخذ وام جهت تکمیل ساخت منزل یکی از اهالی تحت پوشش کمیته، پیگیری جهت اتمام ساختمان دهیاری و به اهتمام اهالی جهت ساخت دهیاری و شناسایی منازل محرومان جهت ارائه به مسوولان منطقه اقدام کرد.

در زمینه اقتصاد مقاومتی، کلاس‌های کاشت زعفران و گل محمدی، پرورش مرغ بومی و گوسفند پروری توسط موسوی کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت برگزار و به 300 نفر آموزش‌های لازم داده شد. ارائه مشاوره به اهالی در زمینه‌های اقتصاد مقاومتی و پیگیری مشکلات و احصا به مسوولان شهرستانی در زمینه کارآفرینی و دیگر مشکلات از برنامه‌های این کمیته بود.

کمیته شهید محمدمهدی فقیهی در زمینه بهداشت و درمان به غربال‌گری فشارخون، قند خون و چشم 500 نفر پرداخت و برگزاری کلاس‌های مشاوره‌ای از دیگر برنامه‌های این کمیته بود.

گروه جهادی امام رضا(ع)، گروه جهادی پیامبر اعظم(ص)، مجمع شمیم کوی ولایت، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس، دبیرخانه جشنواره عمار مرودشت، حوزه مقاومت بسیج علی ابن ابی‌طالب(ع) شهر کره‌ای، دفتر امام‌جمعه شهر کره‌ای، پایگاه کمیل عشایری شهرک الزهرا، پایگاه عفاف عشایری شهرک الزهرا و پایگاه خبری مرودشت‌نا مجموعه‌هایی بودند که در نوروز امسال با تشکیل جبهه مشترک در امر خداپسندانه محرومیت‌زدایی در منطقه مذکور فعالیت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها