باقری گفت: کارگری که در سرما وگرما زحمت می کشد نباید حق و حقوقش پایمال شود؛کارگران به دلیل نبود کار به جای در دریافت روزی 50 هزار تومان به حقوق روزی 30 هزار تومان هم راضی می شوند.
کد خبر: ۹۰۰۴۳۳۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۴

محمدباقری، جانباز 25 درصد و عضو بسیج کارگری سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به برخی از معضلات و مشکلات حوزه کارگری گفت: مرجع رسیدگی به حقوق تضییع شده کارگران وجود ندارد؛ چاره کار در این است که مجلس شورای اسلامی یا اتحادیه اصناف که ظرفیت قانون گذاری را دارند برنامه ریزی کرده تا مشکلات کارگران حل شود و اگر آنها شکایتی دارند به مراجع قانونی ذی صلاح مراجعه کنند.

نباید حقوق کارگر پایمال شود//کارگران مجبور هستند به حقوق روزی 30 هزار تومان تن دهند

عضو بسیج کارگری سازمان بسیج مستضعفین با بیان این مطلب که کارگران جز اقشار پر زحمت جامعه هستند؛ تصریح کرد: کارگری که در سرما وگرما زحمت می کشد نباید حق و حقوقش پایمال شود؛از طرفی هم سطح سواد و دانش کارگران ساختمانی اغلب پایین است لذا باید مسولین به فکر چاره برای احیای حق کارگران باشند.بر همین اساس وقتی کارگری حریف کارفرما نمی شود چون توان علمی کافی ندارد و از طرفی کارگر پول کافی ندارد تا وکیل استخدام کند؛ از حق و حقوقش می گذرد.

وی با اشاره جلسه اخیر دولت و تصویب حداقل حقوق کارگران گفت: بحث ما بحث آزاد است یعنی روز مزد کار می کنیم و خیلی با دولت، مجلس شورای اسلامی و... در ارتباط نیستیم.چون یک کارگر ساختمانی معمولا کنترات کار را در اختیار می گیرد و یا روز مزدی فعالیت می کنیم و حتی به دلیل نبود کار به جای در دریافت روزی 50 هزار تومان به حقوق روزی 30 هزار تومان هم راضی می شویم.لذا این روند حقوق بگیری کارگران خیلی به تصمیمات دولت و مجلس در خصوص تعییت تکلیف حداقل حقوق کارگران بر نمی گردد.

ارسال نظرات