رهبر معظم انقلاب با اشاره به دعایی از ماه رجب، به معرفی نخستین و بزرگ‌ترین دشمن انسان‌ها پرداخت.
کد خبر: ۹۰۰۴۳۲۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، ماه رجب فرا رسید، ماهی از ماه‌های خداوند که حال و هوای دیگری به انسان می‌دهد، انگار از همان روزهای اول و حتی لحظات ابتدایی ورود به ماه رجب، عطری خاص به مشام می‌رسد، انگار قرار است در فضایی دیگر از رحمت الهی وارد شویم، انگار خدا این ماه را بهانه‌ای قرار داده است تا زنگارهای وجود انسان‌ها را بار دیگر از انس با زندگی دنیا و متعلقاتش بشوید و به تدریج آنان را از فضایی نورانی به موقعیتی نورانی‌تر یعنی به ضیافت‌الله برساند. ماه رجب فرا رسید، ماهی از ماه‌های خداوند که حال و هوای دیگری به انسان می‌دهد، انگار از همان روزهای اول و حتی لحظات ابتدایی ورود به ماه رجب، عطری خاص به مشام می‌رسد. بیاییم در این ماه ضمن بهره‌گیری از نعمات خداوندی در جستجوی صاحب سفره باشیم و هیچگونه غفلتی را به خود راه ندهیم تا در کمال عافیت، امنیت و شادی، تزکیه و از سفرۀ وسیع و پربرکت این ماه بهره‌مند شویم.

* حال به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب به برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دعایی از این ماه و همچنین لزوم دوری از غفلت در این ماه پر برکت اشاره می‌کنیم:

«ماه رجب است؛ و در این سرود پر مغز و زیبایی هم که شماها خواندید، اشاره‌ی به ماه رجب، ماه توسّل، ماه توجّه و دعا شده بود. در این ماه شریف، مؤمنین که دعا می‌خوانند، از خدای متعال این‌جور می‌خواهند: «اَللهُمَّ فَاهدِنی هُدَی المُهتَدینَ وَ ارزُقنی اجتِهادَ المُجتَهِدینَ وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین». چقدر حائز اهمّیّت است هر سه فِقره! فقره‌ آخر هم که مغفرت است که اساس همه‌ کارها است: وَ اغفِر لی یَومَ الدّین. هدایتِ هدایت‌یافتگان و تلاش تلاشگران آن چیزی است که در این دعا از خدای متعال می‌خواهید.

شما تأمّل بفرمایید اگر همین دو عامل در من و شما باشد، همه‌ی مشکلات حل خواهد شد؛ هم هدایت هدایت‌یافتگان الهی نصیب ما بشود، هم تلاش تلاشگران تاریخ بشریّت در رفتار ما، در گفتار ما، در منش ما محسوس باشد. در آن فقره‌ سوّم، آسیب مورد اشاره قرار گرفته است: وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین.

غفلت بزرگ‌ترین آسیب است؛ غفلت از مسیر، غفلت از هدف، غفلت از توان، غفلت از فرصت، غفلت از دشمن، غفلت از وظیفه‌ای که امروز بر دوش من و شما است؛ غفلت. بزرگ‌ترین دشمن ما غفلت است. اوّلین دشمنی که ما را در مقابل دشمنان دیگرمان به خاک می‌نشاند، غفلت است؛ وَ لا تَجعَلنی مِنَ الغافِلینَ المُبعَدین. نتیجه‌ این غفلت دور شدن است؛ دور شدن از خدا، دور شدن از هدف، دور شدن از کامیابی. مضامین دعاها معرفت است، توحید است، درس زندگی است؛ ببینید دعاها اینها است. با این توجّه دعاها را بخوانیم و از این فضای این ماه بهره ببریم.

(بیانات رهبر معظم  انقلاب مورخ 94/2/16)

 

ارسال نظرات