حجت الاسلام حسینی: هنرمند انقلابی می‌تواند با بصیرت، حق‌جویی و درک نیاز معنوی جامعه پیام نورانی اسلام و انقلاب را در راستای مبارزه با شرک، کفر، ظلم، نفاق و تقابل با مستکبران و زورگویان به مخاطب برساند.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۸۵
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله محمدباقر صدر و خواهرش بنت‌الهدی، اظهار کرد: بیست فروردین روز ملی فن‌آوری هسته‌ای، روزی است که توان علمی و عملی دانشمندان ایرانی درنتیجه قطع رابطه ملت با امریکا؛ که رابطه گرگ‌ومیش بود، به ثمر نشست و موجب رُشد، شکوفایی و بروز توانمندی کشور شد.
حجت‌الاسلام حسینی، خودباوری ملی و اینکه ما می‌توانیم؛ را از برکالت قطع رابطه ایران با امریکا دانست و افزود: در 20 فروردین 85 که خبر دستیابی به فن‌آوری غنی‌سازی اورانیوم و راه‌اندازی یک زنجیره کامل غنی‌سازی در نطنز اعلام شد، ایران توانست با تلاش دانشمندان هسته‌ای در ردة معدود کشورهای غنی‌سازی اتمی قرار گیرد و بزرگ‌ترین نماد عینی ما می‌توانیم محقق شد.
خطیب جمعه ابرکوه، به سالروز شهادت سید مرتضی تاوَنی که روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، اشاره و بیان کرد: رسالت هنرمند، اعتلا بخشیدن به توان معنوی و اخلاقی جامعه است. لذا آنها باید با الگو قرار دادن این شهید بزرگوار که نمونه عینی هنر اسلامی است، با اباحی گری بعضی الگو نماهای غرب‌زده، نگذارند هنر سیر ابتذال پیدا نکند.
حسینی تصریح کرد: رسالت هنرمند، پرورش امثال شهید تاوَنی تا و حاتمی کیاها است، که زبان گویا و رسای هنر متعهدانه هستند. هنرمند انقلابی می‌تواند در تقابل با هنر کاذب هالیودی، زیباترین نماد ارزش‌های دینی جامعه را به مخاطب القاء کند و اسیر تاریکی‌های جهل، فساد و نادانی هنرمند نماهای زمانه نشود.
وی ادامه داد: هنرمند انقلابی می‌تواند با بصیرت، حق‌جویی و درک نیاز معنوی جامعه پیام نورانی اسلام و انقلاب را در راستای مبارزه با شرک، کفر، ظلم، نفاق و تقابل با مستکبران و زورگویان به مخاطب برساند.
امام‌جمعه ابرکوه در بخشی از خطبه‌های با یادآوری برخی مسائل جهان اسلام عنوان کرد: هفته گذشته شاهد تظاهرات فلسطینیان با عنوان راهپیمایی بازگشت بودیم، که در آستانه تأسیس رژیم جعلی اسرائیل انجام شد، اما با هجوم وحشیانه صهیونیست تا این حادثه منجر به شهادت 19 فلسطینی و زخمی شدن 1500 نفر شد.
حسینی گفت: اگرچه امروز اسرائیل با اتکا به ترامپ و حمایت خائنانه بن سلمان در سرکوب فلسطینیان وحشی‌تر و گستاخ‌تر شده است، بااین‌حال فلسطینیان با حمایت ملت بزرگ ایران که حاضرند در هر شرایطی برای احقاق حقوق خود، آزادی فلسطین و مبارزه با اسرائیل تلاش کنند، نشان دادند در این راه روی پای خود ایستاده‌اند و امیدی به امریکا و مرتجعین خائن عرب که پُرشتاب برای نزدیکی به اسرائیل خوش‌رقصی می‌کنند، ندارند.
وی خاطرنشان کرد: رابطه نیمه مخفی اسرائیل با اینها برای جهان اسلام آشکارشده است و شاهزاده سعودی با چشم‌داشت جلب حمایت آمریکا برای حفظ موقعیت متزلزل خود، بی‌شرمانه در اظهارات خود در جهت به رسمیت شناختن اسرائیل بر روی آرمان فلسطین و مصالح جهان اسلام پا می‌گذارد.
این مقام مسئول تأکید کرد: امریکا فقط به دوشیدن این گاو شیرده خود بسنده نکرده است، بلکه سران ریاض را مجبور کرده تا در برابر صهیونیست تا تعظیم کنند و هرلحظه در بوق ایران هراسی بدمند و جنگ روانی علیه ایران انقلابی را تشدید کنند.
حسینی به سالروز افتتاح حساب 100 امام و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 58، اشاره کرد و گفت: این نهاد مسئولیت‌های خود را در طول دوران پس از انقلاب، به‌ویژه در بخش اجرایی کردن طرح‌های هادی در روستاها، آسفالت معابر روستایی، تملک و واگذاری زمین به متقاضیان برای مسکن، سنددارکردن اماکن روستایی و شهری، پرداخت تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن، ارائه کمک بلاعوض برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه‌تمام، به‌خوبی انجام داده است.
وی در پایان اعلام کرد: همزمان با سالروز شهادت مظلومانه امام موسی ابن جعفر (ع)، یادواره شهدای فصل بهار در مصلا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، با سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات