شورا و شهرداری‌های شهرستان سقز و شهر صاحب با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی و کشف استعداد‌های جوان و حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای در استان کردستان و همچنین تقویت فیلم کوتاه در زمینه شهروندی جشنواره فیلم کوتاه را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۶۷
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  دومین جشنواره استانی فیلم کوتاه شهروند با موضوع حقوق شهروندی دربردارنده فرهنگ همسایگی، همنوعی. همکاری، آیین شهروندی، قانون مداری و احترام به حقوق دیگران، حقوق کودکان، سبک درست زندگی در مصرف آب، پاکیزه نگهداشتن شهر، حمل و نقل عمومی و راهنمایی و رانندگی است.

بخش‌های این جشنواره شامل بخش ویژه و آزاد است که بخش ویژه شامل فیلم‌های کوتاه با موضوعات جشنواره و نگاهی ویژه به حقوق شهروندی و بخش آزاد شامل فیلم‌های کوتاه با موضوع آزاد است.

حداکثر زمان برای آثار داستانی و پویانمایی و تجربی ١٥ دقیقه و برای آثار مستند ٣٠ دقیقه اعلام شده است و سرمایه گذار یا تهیه کننده حقوقی صاحب اثر شناخته خواهد شد.

فیلم‌هایی که به دوره قبلی جشنواره شهروند سقز ارائه شدند حق شرکت در جشنواره را ندارند و از نظر تعداد آثار ارسالی برای هر فیلمساز محدودیتی وجود ندارد، اما برای هر فیلم فرم و فایل جداگانه ارسال شود.

ارسال عکس کارگردان و عکس صحنه و پشت صحنه همراه اثر الزامیست و شرکت همه فیمسازان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی استان کردستان آزاد است.

همه آثار ارسالی باید به صورت فایل دیتا و بر روی سخت افزار‌هایی مانند-DVD (Data) -Sd card-Hard External-Flash memory-DVD۹- و تنها با فرمت‌های زیر به دبیرخانه جشنواره ارایه شوند. (فلاش مموری و هارد ایکسترنال عودت داده می‌شود)

فرمت‌های قابل پذیرش XDcam-HDV (m۲t) -MPEG۴ (H۲۶۴) MOV (H۲۶۴) اعلام شده است و از آنجا که در این جشنواره فرآیند ارسال فیلم‌ها به دبیرخانه جشنواره یک مرحله‌ای است، در صورت انتخاب هر فیلم برای بخش مسابقه، فایل ارسال شده توسط فیلمساز، مستقیما" و بدونه هیچ تغیری در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

آخرین مهلت ارسال آثار ١٠ تیر سال جاری اعلام شده است و علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به نشانی کردستان شهرستان سقز و شهر صاحب بلوار مولوی، شهرداری صاحب، دبیرخانه جشنواره فیلم کوتاه شهروند ارسال و یا با شماره تلفن ۰۸۷۳۶۶۲۲۲۱۲-۰۸۷۳۶۶۲۲۲۱۱ تماس حاصل نمایند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات