22 فروردین

سامانه جامع حفظ قرآن کریم رونمایی می‌شود/ اعلام تعداد حافظان کل قرآن در کشور

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه سامانه جامع و ملی حفظ قرآن کریم 22 فروردین رونمایی می‌شود، گفت: در این سامانه تعداد و اطلاعات حافظان کل قرآن در کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۵۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد انجم‌شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به تعداد نهایی حافظان قرآن کریم در کشور، اظهار داشت: پس از تشکیل و فعالیت ستاد طرح ملی حفظ مقرر شد هر نهاد تعداد حافظان قرآن که تربیت کرده است، اعلام کند تا به منظور تحقق چشم‌انداز 1404 و 1414 برای تربیت حافظان قرآن کریم برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی صورت گرفته سامانه‌ای طراحی شد، افزود: این سامانه برای مشخص شدن حافظان قرآن کریم بر اساس منشور شورای توسعه فرهنگ قرآنی طراحی شد که قرار بود رونمایی از آن سال گذشته صورت گیرد، اما با توجه به مصوبه شورای توسعه که رونمایی باید طی مراسمی با حضور اعضای شورای توسعه انجام شود، زمان رونمایی از این سامانه به تعویق افتاد.

انجم‌شعاع با اشاره به رونمایی از سامانه ملی حفظ قرآن کریم خاطر نشان کرد: این سامانه چهارشنبه 22 فروردین‌ماه رونمایی می‌شود؛ در این سامانه تعداد اطلاعات حافظان قرآن ثبت شده و برای فعالیت‌های بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 ستاد راهبری طرح ملی حفظ سال گذشته به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به اهمیت رسیدن به 10 میلیون حافظ قرآن کریم، این ستاد برنامه‌هایی را طراحی کرده که بر اساس آن راهبردهایی احصا و برای عملیاتی شدن در سال جاری به 16 نهاد زیرمجموعه ابلاغ شده است.

 

ارسال نظرات