خبرهای داغ:
هفته‌ هنر اسلامی یادآور خلق آثار هنری هنرمندان ارزشی جامعه ماست اما هنر شهدا وصف‌ناپذیر است.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۵۴
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: استان قزوین با دارا بودن بیش از یکصد هنرمند شاهد و ایثارگر نقش ارزشمندی در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دارد.
وی گفت: هفته‌ی هنر که همزمان با سالگرد شهادت هنرمند بسیجی سید مرتضی آوینی می‌باشد یادآور هنرنمایی شهدای ارزشمندی است که علاوه بر هنرآفرینی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل با خلق آثار هنری در دوران حیات خود گام‌های اساسی در جهت ترویج هنر اسلامی برداشته‌اند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: اگر چه هفته‌ی هنر اسلامی یادآور خلق آثار هنری هنرمندان ارزشی جامعه ماست اما هنر شهدا وصف‌ناپذیر است.
این مسوول گفت: از مجموعه‌ی شهدای استان قزوین بیش از 50 شهید در رشته‌های مختلف مانند خوشنویسی، نقاشی، خلق آثار حجمی، تئاتر و سرودن شعر فعالیت داشتند.
وی افزود: امروز نیز برای تحقق راه و اهداف شهدا، بایستی برنامه‌های تولیدی فرهنگی در قالب تولیدات هنری انجام داد تا تاثیر لازم را بر روی نسل امروز و جوان جامعه داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: سیره و سبک زندگی شهدا و ایثارگران مملو از ایده‌های هنری است که هنرمندان امروز جامعه ما با بررسی ابعاد مختلف شخصیتی این عزیزان می‌توانند تولیدات فاخر هنری داشته باشند.
حقایق‌پور افزود: وجود سوژه‌ها و نکات برجسته‌ی زندگی شهدا ظرفیت‌های مناسبی برای بهره‌مندی هنرمندان در رشته‌های مختلف است که بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی همکاری لازم را با آنها در جهت تحقق این مهم اعلام می‌دارد.
1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها