مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در کل بیش از ۸۵ درصد از رقبات استان سنددار شده‌اند که این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از تجاوز و سوءاستفاده از موقوفات دارد.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۵۱
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، در جلسه تخصصی وقف با استاندار کردستان وضعیت موقوفات استان را رو به پیشرفت دانست و اظهار کرد: خوشبختانه در طول سال ۹۶ اقدامات فاخری در اداره کل اوقاف و امور خیریه انجام شده که موجبات شد و توسعه فرهنگ وقف در استان را فراهم آورده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به وضعیت موقوفات استان بیان کرد: در سال گذشته ۴۸ وقف جدید در استان ثبت شد که نسبت به هفت سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی اوقاف افزود: برگزاری مسابقات قرآن از مرحله شهرستانی تا اعزام به مسابقات سراسری و راه یافتن دو نفر از قاریان و حافظان استان در مرحله نیمه نهایی معتبرترین مسابقات قرآنی کشور، برگزاری محافل انس با قرآن با حضور قاریان مصری و کشوری و برپایی کارگاه‌ها، برگزاری طرح تربیت حافظان قرآن کریم و تربیت بیش از ۸۰۰۰ نفر و دوره‌های آموزشی از اقدامات شاخص قرآنی اوقاف در سال گذشته بود.

وی با تأکید بر حفظ و حراست از موقوفات اعلام کرد: در سال گذشته موقوفات شاخص استان سنددار شده و اسناد بیش از ۱۵۰۰ رقبه در سال ۹۶ اخذ شد که در کل بیش از ۸۵ درصد از رقبات استان سنددار شده‌اند که این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از تجاوز و سوءاستفاده از موقوفات دارد.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به برگزاری طرح نوروزی آرامش بهاری در جوار ۱۵ بقعه متبرکه استان افزود: این طرح از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در بقاع متبرکه شاخص شهرستان‌های سنندج، قروه و بیجار برگزار شد و خوشبختانه مورد استقبال زائرین و میهمانان نوروزی قرار گرفت.

وی  با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در بقاع متبرکه استان عنوان کرد: در استان ۷۴ امامزاده وجود دارد که همواره در طول سال میزبان زائرین و عاشقان اهل بیت هستند.

مدیرکل اوقاف کردستان ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت، حضور مبلغان اعزامی، برپایی غرفه‌های کودکان از ویژه برنامه‌های آرامش بهاری می‌باشند که با نظرسنجی انجام گرفته به صورت پیامکی ۸۵ درصد رضایت زائران را به همراه داشت.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات