نماینده، ولی فقیه در کردستان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: اشتغال و اقتصاد کشور مستلزم حمایت از تولید و تولید کننده کالا‌های داخلی است.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۳۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز شنبه در دیدار شهردار، جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری مناطق سنندج اظهار کرد: کالای ایرانی فقط شامل اشیا مصنوعی نیست بلکه استفاده از توان نیروی کار داخلی هم به نحوی در ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری تاثیر گذار است.

وی با تاکید بر تلاش تولید کنندگان به تولید با کیفیت افزود: تولید کنندگان داخلی باید تلاش کنند از لحاظ قیمت و کیفیت با تولید کنندگان خارجی رقابت کرده و زمینه تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کالا‌های ساخت داخل را فراهم کنند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان در ادامه به وضعیت شهر سنندج و وظیفه مسئولان و مدیران برای توسعه این شهر اشاره کرد و یادآور شد: وضعیت توپوگرافی سنندج بدلیل محصور بودن در بین کوه‌ها به گونه‌ای است که باید مسئولان برای آینده این شهر و جلوگیری از آلودگی هوا چاره اندیشی کنند.

وی تاکید کرد: شهرداری یکی از ارگان‌هایی است که می‌تواند با توسعه فضای سبز و احیای پارک‌ها و تپه‌های جنگلی در ایجاد فضای با نشاط و جلوگیری از آلودگی هوا در این شهر تاثیرگذار باشد.

آیت الله حسینی شاهرودی گفت: همه باید با فرهنگ سازی مناسب مردم و شهروندان را به کاشت درخت بویژه مثمر و نگهداری از آن بخصوص تشویق کنیم.

** ایجاد فضای بانشاط در سطح شهر از برنامه‌های اولویت دار شهرداری است

شهردار سنندج نیز در این دیدار گفت: توسعه فضای سبز و ایجاد تفرجگاه‌های مناسب از جمله مواردی است که در ارتقای سطح روحی شهروندان و ایجاد فضای با نشاط در شهر تاثیرگذار است.

حشمت الله صیدی افزود: با برنامه ریزی انجام شده و حمایت دیگر دستگاه‌ها و مشارکت شهروندان امسال در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی و خدماتی اقدامات مناسبی در شهر انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: بر این اساس رفع مشکلات و معضلات و ایجاد فضای با نشاط در سطح شهر از برنامه‌های اولویت دار شهرداری سنندج در سال جاری است.

**گنجاندن روز سنه در تقویم محلی فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های استان کردستان است.
 

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج نیز در این دیدار گفت: یکی از طرح‌های شورای شهر در این دوره گنجاندن روزی در تقویم محلی با نام روز 'سنه' است که با برگزاری جلسات متعدد و همفکری با هنرمندان و اساتید مقدمات لازم برای تعیین این روز انجام شده است.

جلال شریعتی افزود: گنجاندن روزی در تقویم محلی با نام روز 'سنه' فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل‌های فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر به مردم تمام کشور است.

به گفته وی، یکی از روز‌های اردیبهشت برای گنجاندن در تقویم محلی با این عنوان تعیین شده که در صورت موافقت شورای فرهنگ عمومی استان، برنامه ریزی لازم برای اجرایی شدن این مناسبت فرهنگی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی، شهرداری هم به سهم خود در تحقق شعار سال تلاش خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج ابراز امیدواری کرد در سال جاری با خدمات رسانی صادقانه، زمینه رضایتمندی بیش از پیش شهروندان سنندجی از مدیریت شهری فراهم شود.

انتهای پیام/7727
 
 
ارسال نظرات