انتشار دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان فروردین

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۱۷ هزار نفر در آزمون استخدامی جذب می‌شوند و احتمالا دفترچه مربوطه پایان فروردین منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۳۰
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسفندیار چهاربند درباره برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، اظهار کرد: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده شده است اما به هماهنگی با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی نیاز است و احتمالا تا پایان فروردین دفترچه منتشر شود.

وی افزود:‌ آزمون‌های استخدامی مختص یک دستگاه نیست و متقاضیان سایر دستگاه‌ها نیز در بخش عمومی این آزمون شرکت می‌کنند؛ همچنین 15 تا 20 روز مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان وجود دارد و بعد از انجام آزمون، دو برابر ظرفیت مورد نظر اعلام شده و پس از آن مراحل دیگر استخدام انجام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای رشته‌های آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی جذب نیرو داریم در دوره متوسطه برای  25 رشته تحصیلی جذب نیرو داریم و با احتساب دوره ابتدایی در نهایت 63 رشته تحصیلی مشمول آزمون استخدامی می‌شوند.

چهاربند با اشاره به جزئیات شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد:  شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری 45 سال، کارشناسی ارشد 40 سال و کارشناسی 30 سال است و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی 25 سال است.

وی گفت: شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با رشته‌ها است؛ در آزمون استخدامی امسال حدود 17 هزار و 300 نفر جذب می‌شوند که 2300 مجوز استخدامی از دوره قبل باقی مانده و 15 هزار مجوز استخدامی نیز مربوط به این دوره است.

رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: پذیرش به صورت بومی‌پذیری است؛ یعنی به تناسب شرایط هر استان پذیرش صورت می‌گیرد و در دامنه پذیرش چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش است همچنین فرد باید یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب کند.

چهاربند افزود: داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام شرایط لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه نتایج 10 روز پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.25 درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، 5 درصد مربوط به رزمندگان با 6 ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و 3 درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است.

وی درباره جزئیات مواد امتحانی آزمون استخدامی، عنوان کرد: آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌ اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است. پس از آزمون عمومی یک آزمون تخصصی برگزار می‌شود و بر اساس این آزمون، در نهایت دو برابر ظرفیت افراد معرفی می‌شوند و از این مرحله به بعد هر دستگاهی بر اساس شرایط خاص خود، مصاحبه تخصصی داشته و معاینات پزشکی بر اساس نوع مشاغل درخواستی انجام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش درباره کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش، بیان کرد: جبران کمبود نیرو فقط از طریق استخدام انجام نمی‌شود، بلکه از حق‌التدریس شاغل استفاده می‌شود و بعد از جذب از طریق آزمون نیز از روش خرید خدمات و حق‌التدریس نیز این کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار