خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

رشد و تعالی انسان از اهداف شجره طیبه صالحین

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: شجره صالحین می خواهد نیروی انسانی و بسیجی را از انواع و اقسام نفوذ آفات بیرونی از جهات مختلف با تغذیه درست حفظ کند و نتیجه آن می شود که عقل ، احساس و عواطفش به طور طبیعی رشد می کند و آنچه مطلوب انسان است ساخته شود.
کد خبر: ۹۰۰۴۱۷۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز در جمع استادیاران صالحین استان اظهارداشت: تبیین فرمایشات آقا نیاز امروز جامعه است.

وی تاکید کرد: از فرمایشات رهبری در طول سال مکرر بهره برداری شود زیرا حکم فرمایشات ایشان سخنرانی نیست بلکه امور کارشناسی شده برای درمان درد جامعه است.

عبادی افزود: پیشنهاد دارم که امسال نیز همچون سال قبل از 14 خرداد شروع و فرمایشات رهبری را تبیین و تشریح بفرمایید و  بعد  متناسب با مشکلات جامعه، مواضع سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از این محتوا برای تغذیه جریانات میدانی استفاده کنید.

وی خطاب به استادیاران صالحین با بیان اینکه گرچه مجموعه ای که تحت تربیت و تعلیم شما هستند اکثریت نیستند در صورتیکه در مواضع مختلف به جمع کثیری نیاز داریم خاطرنشان کرد: آنچه را که به صورت تربیت و تعلیم به زیرمجموعه مستقیم انتقال می دهید همزمان باید به آنها راهکار نفوذ اندیشه ناب اسلامی و انقلابی به باقی پیکره جامعه یادآوری شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: تنها آنهایی که مستقیم در برنامه های تربیتی و تعلیمی شما قرار می گیرند مراد نیستند بلکه باید طوری تربیت شوند که با احسای تکلیف سراغ دیگران بروند و همه را مستقیم و غیر مستقیم تحت پوشش بگیرید.

وی با بیان اینکه اصل مسئله شجره طیبه صالحین تعبیر زیبایی دارد چون تعبیر به تشبیه به شجره شده است گفت: هر بذر، شجره  و موجودی دارای استعدادهای خاص خودش است که اگر شرایطش حفظ شود آن استعدادها به فعلیت می رسد که نمونه عمده اش خود انسان است.

عبادی ادامه داد: انسان موجودی است که از نظر استعداد اعجوبه عالم خلقت است که شکوفا شدنش تا مقام مَثَل جل و الله است که در فهم ما نمی گنجد. این استعداد انسانی از منابع شناخته یا ناشناخته از لحاظ علم ، اخلاق، پرستش و  غیره در وجود انسان است.

 وی با بیان اینکه صالح در مقابل فاسد در اشجار مشاهده می شود خاطرنشان کرد: استعدادی که اشجار در فصل بهار بروز می دهد را اگر حفاظت کنید یعنی شرایط صالح برایش ایجاد کنید همه آنچه که باید خواهد شد اما فساد جایی صورت می گیرد که از خارج یک نفوذ نامطلوبی شود و جلوی استعداد را بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: وقتی شجره آفت نباتی پیدا می کند و میوه فاسد می شود که گاهی محسوس و گاهی نامحسوس است. صالح در مقابل فاسد و مصلح در برابر مفسد است که این بحث لفظی است.

وی با بیان اینکه گاهی کلمه را فاسد می کنند مانند جهاد که با نفاق فاسد می شود گفت: شجره صالحین می خواهد نیروی انسانی و بسیجی را از انواع و اقسام نفوذ آفات بیرونی از جهات مختلف با تغذیه درست حفظ کند و نتیجه آن می شود که عقل ، احساس و عواطفش به طور طبیعی رشد می کند و آنچه مطلوب انسان است ساخته شود.

عبادی متذکر شد: چنین فرصتی که به برکت خون شهدا و رهبری علمای ربانی همچون امام، رهبری، علما و مراجع بوجود آمده که با وجود مشکلات زیادی که داریم باید تا می توانیم از انقلاب اسلامی بهره ببریم.

وی بیان داشت:  چنین فرصتی در هیچ جای تاریخ نبوده است که پیام 124هزار پیامبر در تعالیم انبیا در تنگناهای و قتل عام ها و خفقان هایی که بوده و در دنیا امروز نیز تمام بلاهایی که بر سر مردم مظلوم می آید توسط حاکمان ظلم و جور است.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: این فرمایش امام که فرمودند انقلاب یک معجزه است را باور کنید چون چنین فرصتی هرگز نبوده است که باید آن را جدی بگیریم. این انقلاب فرصت های بیشتری را ایجاد می کند و بی توجهی به فرصت همه فرصتها را می سوزاند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها