خطیب جمعه خلیل آباد تاکید کرد: رفع موانع تولید داخلی در تمام سطوح مدیریتی نیز از جمله وظایف دولت در این بخش است.
کد خبر: ۹۰۰۴۱۶۴
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام علی ناهیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی در شرایط سختی که دشمن با همه امکانات خود به میدان آمده تا جمهوری اسلامی ایران را از پای در آورد بسیار حائز اهمیت است.

وی حمایت از کالای ایرانی را نسخه نجات بخش اقتصاد کشور دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از کارگر، سرمایه، خدمت، کارخانه، تولید، خانواده و اقتصادی ایرانی است.

خطیب جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه دلایل زیادی برای استفاده از کالای ایرانی در این شرایط وجود دارد، تصریح کرد: حمایت از کالای ایرانی باعث تقویت جبهه ملی و رونق اقتصاد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش دولت در تحقق شعار سال بسیار حائز اهمیت است، اذعان کرد: رفع موانع تولید داخلی در تمام سطوح مدیریتی نیز از جمله وظایف دولت در این بخش است البته در سطوح رده بالا این موانع بر طرف شده است، ولی هنوز این موانع در سطوح میانی مدیریتی وجود دارد.

ناهیدی با اشاره به اینکه قاچاق کالا صنعت داخلی کشور را رو به نابودی می‌برد، عنوان کرد: جلوگیری از قاچاق کالا برای رونق تولید داخلی باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

وی ضمن تاکید بر کاهش واردات کالای خارجی که مشابه داخلی دارند، تشریح کرد: بازاریابی کالا‌های ایرانی و فراهم کردن زمینه‌های صادرات از جمله مواردی است که باید توسط دولت انجام گیرد.

امام جمعه خلیل آباد همچنین در ادامه بیان کرد: نظارت و کنترل بر کیفیت کالا‌های ایرانی و برگرداندن اعتماد به جامعه ایرانی برای مصرف کالای داخلی نیز حائز اهمیت است و می‌تواند زمینه را برای گسترش تولید ایرانی فراهم کند.

وی با تاکید بر استفاده مسئولان از کالای ایرانی، ابراز کرد: برخی مسئولان نیز هنوز در خرید لباس، خودرو، لوازم التحریر و… نیز به سمت کالای خارجی گرایش دارند که این مورد باید اصلاح شود.

حجت الاسلام ناهیدی با اشاره به موانع سر راه استفاده از کالا‌های ایرانی، تاکید کرد: باور نداشتن برخی از مسئولان در استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بی اطلاعی مردم از ظرفیت‌های داخلی، اعتماد به نسخه بیگانگان توسط برخی از افراد، تغییر سبک زندگی اسلامی به اشرافی گری و رفاه طلبی و … نیز از موانع سر راه استفاده از کالای ایرانی است.

خطیب جمعه خلیل آباد ضمن تقدیر از دست اندکاران ستاد خدمات سفر در شهرستان خلیل آباد، افزود: تغییرات در ایام نوروز مشهود بود و اقدامات بسیار خوبی برای استقبال از نوروز ۹۷ در سطح شهرستان صورت گرفت و باعث افزایش ۱۱۲ درصدی بازدید گردشگران از اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری شهرستان شد.

وی همچنین در ادامه ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف در سطح شهرستان خلیل آباد، اظهار کرد: مراسم اعتکاف با حضور ۵۱۰ نفر معتکف در ۱۳ مسجد شهرستان خلیل آباد برگزار شد.

ناهیدی در ادامه با اشاره به اهمیت فرصت‌ها از دیدگاه اسلام، تصریح کرد: همیشه شرایط برای موفقیت و رسیدن به مقاصد محیا و آماده نیست و اگر انسان از فرصت‌ها استفاده نکند ممکن است دیگر هیچ فرصت وجود نداشته باشد.

وی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: غفلت انسان از فرصت‌ها و امکانات، تنبلی، کار امروز را به فردا انداختن، کم کاری، بیکاری و پرداختن به کار‌های غیر مهم از عوامل از دست دادن فرصت‌ها است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها