جعفری: با تشکیل کمیته خرید و برگزاری جلسات اولیه هماهنگی خرید برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی و فعال کردن مراکز خرید دانه روغنی کلزا با کلیه امکانات لازم در شهرستان های استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۰۰۴۱۰۶
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سید محمد جعفری صبح شنبه با بیان اینکه با توجه به پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی استان از دهه اول اردیبهشت سال جاری امر خرید دانه های روغنی کلزا در مازندران آغاز خواهد شدافزود : خرید دانه روغنی کلزا تنها از کشاورزانی صورت می گیرد که دارای معرفی نامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰ تن کلزا از طریق ۱۸ مرکز خرید در مازندران خریداری شد، گفت: با توجه به پیش بینی صورت گرفته توسط سازمان جهاد کشاورزی انتظار می رود در سال جاری ۳۰ هزار تن کلزا در مازندران خریداری شود.

جعفری به قیمت خرید تضمینی کلزا اشاره کرد و گفت: از آنجائیکه قیمت خرید تضمینی کلزا تاکنون تعیین نشده ولیکن خرید بر اساس قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلو گرم دانه روغنی کلزا در سال زراعی گذشته به مبلغ ۲۷ هزار ۸۳۰ ریال با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت انجام خواهد شد و با مشخص شدن قیمت خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید مابه التفاوت آن از طریق بانک عامل به حساب کشاورزان عزیز واریز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ افزود:بر اساس دستورالعمل ابلاغی دانه روغنی کلزا با حداقل ناخالصی یک درصد و حداکثر ۱۰ درصد و حداقل رطوبت ۷ درصد و حداکثر ۲۰ درصد در سال جاری خریداری خواهد شد.

جعفری همچنین افزود: شهرستانهای بهشهر با ۷ هزار ۲۰۰ تن، میاندرود ۷ هزار تن، نکا ۵ هزار ۵۰۰ تن و گلوگاه سه هزار تن بیشترین سطح تولید این محصول در استان را به خود اختصاص دادند.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته خرید و برگزاری جلسات اولیه هماهنگی خرید برنامه ریزی و تمهیدات لازم جهت راه اندازی و فعال کردن مراکز خرید دانه روغنی کلزا با کلیه امکانات لازم در شهرستان های استان صورت گرفته است.

جعفری تاکید کرد: از تمامی کلزا کاران استان تقاضا می شود از برداشت زود هنگام این محصول خودداری کرده و بهترین زمان برداشت این محصول زمانی است که غلاف های آن کاملا رسیده باشد. در صورتی که رطوبت دانه روغنی کلزا بالای۲۰ درصد باشد دانه های مذکور خریداری نخواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها