امام جمعه اردکان:

تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی موجب استقلال اقتصادی کشور خواهد شد

امام جمعه اردکانبا اشاره به دستیابی کشور به استقلال سیاسی و فرهنگی گفت:تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی موجب استقلال اقتصادی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۴۰۱۰
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به حکمت 146 نهج البلاغه گفت: حضرت علی (علیه السلام) می فرمایند که با دادن صدقه ایمان خود را حفظ کنید و با پرداخت زکات از اموال خود محافظت کنید و امواج بلا را با دعا کردن از زندگی خود دور کنید.
وی افزود: صدقه آثار و برکات بسیار زیادی دارد. یکی از این برکات دفع بلاهای دنیوی و رفع گرفتاری های مادی است. یکی از وظایف مؤمنان این است که نسبت به دیگران بی تفاوت نباشند. مؤمن همانگونه که دغدغه انجامواجبات دینی دارد باید نسبت به وظایف اجتماعی خود نسبت به دیگران هم دغدغه داشته باشد. این خطر وجود دارد که کسی تمام هم و غم او عبادات شخصی باشد و خبر از گرفتاری دیگران نداشته باشد.
امام جمعه اردکان گفت: پیامبر اسلام فرمودند که دین دو کلمه است؛ یکی تعظیم اوامر الهی و دیگری شفقت و دلسوزی نسبت به خلق خداوند. گاهی ما دین را کج متوجه می شویم بعضی ها به بخش اول خوب می پردازند و دائماً اهل عبادت و مستحبات هستند و بخش دوم را رها می کنند. بعضی از افراد هم بخش دوم را انجام می دهند و از بخش اول غافل هستند.
وی اظهار داشت: یکی از چیزهایی که از انسان دفع بلا می کند دعاست. دعا در سرنوشت انسان تأثیر دارد و قضا و قدر نوشته شده را تغییر می دهد. بخش زیادی از آیات قرآن کریم و معارف اهل بیت دعاست. دعا موجب آرامش انسان می شود و رابطه بنده را با خداوند تقویت می کند.
امام جمعه اردکاندر خطبه دوم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) بر برگزاری هرچه باشکوه تر مراسمات مختلف در سطح شهر تأکید کرد و افزود: باید از فرصت باقیمانده ماه رجب نهایت استفاده و بهره را ببریم.
ویبا اشاره به سالروز اعلام رسمی قطع رابطه آمریکا با جمهوری اسلامی ایران گفت: حضرت امام خمینی (ره) بعد از این اتفاق با مردم صحبتی کردند و جمله ای گفتند که در تاریخ ما درخشان است، امام راحل عظیم الشأن فرمودند که؛ « اگر کارتر در عمر خودش یک کار مفید به نفع مظلوم انجام داده باشد همین قطع رابطه است و ما افتخار می کنیم به اینکه رابطه ما با آمریکا قطع شده است. ما این موضوع را به فال نیک می گیریم ».
وی اظهار داشت: اکنون ببینید پس از گذشت 39 سال وقتی این رابطه قطع شد جایگاه، عزت و افتخار ایران در منطقه و جهان کجاست. وابستگی برای انسان ذلت می آورد. این سنت الهی است، اگر فردی در زندگی شخصی خود هم به جایی وابسته شد برای او ذلت به دنبال خواهد داشت. اگر کشوری و ملتی وابسته شدند مطمئن باشید که کم کم این وابستگی باعث ذلت آنها می شود و عزت خود را از دست می دهند. قطع رابطه ایران و آمریکا باعث شد که ملت ایران به فکر این باشد که روی پای خود بایستد و این خدمتی بود که دشمن ناخواسته به ما کرده است.
حجت الاسلام شاکر در ادامه ضمن گرامیداشت روز فناوری هسته ای گفت: این موفقیت غرور آفرین و افتخار آمیز جوانان ما در زمینه غنی سازی اورانیوم باعث شد که مسئولین کشور این روز را به به نام روز ملی فناوری هسته ای تصویب کنند. این افتخار ثابت کرد که ما می توانیم روی پای خود بایستیم. فناوری هسته ای دربرگیرنده بسیاری از علوم مهندسی و پایه است و دانشمندان جوان ما با تلاش و جهاد خود توانستند این فناوری را به دست بیاورند که بسیاری از کشورها آن را ندارند و شعار ما می توانیم را در عرصه عمل محقق بسازند. این روز و یاد و نام شهدای عزیز هسته ای را گرامی می داریم.
وی سالگرد شهادت شهید آیت الله صدر و خواهر ایشان بنت الهدی صدر را گرامی داشت و گفت: شهید صدر شخصیت کم نظیر و نابغه دنیای اسلام بود که بخاطر حمایت های زیاد از انقلاب اسلامی و امام راحل و مردم ایران تحت شدیدترین شکنجه ها قرار گرفت.
خطیب جمعه اردکاندر بخش پایانی سخنان خودبا اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: همه ما که مورد خطاب این شعار هستیم در هرجایی هستیم باید برای تحقق آن همت کنیم. فروشنده ما کالای ایرانی بفروشد مردم ما همه کالای ایرانی بخرند این نوعی جهاد به حساب می آید. از گذشته ها در باور ما وارد کرده اند که ایرانی نمی تواند چیز درست و حسابی بسازد و توان تولیدات خوب را نداریم اولاً باید از نظر فکری اصلاح بشویم و ثانیاً برای این کار باید هزینه بدهیم. اگر به خرید تولیدات داخلی به دید جهاد نگاه کنیم حاضر خواهیم بود تمام هزینه های مادی و آبرویی آن را بپذیریم. ما باید در مقابل طعنه دیگران و ضعف تولیدات خودمان استقامت کنیم. اگر همه ما به این شعار سال به دید یک جهاد نگاه کنیم که تحت فرماندهی مقام معظم رهبری همه سربازی هستیم تا اینکه این شعار را تحقق عملی ببخشیم و این شعار مردمی بشود امید داریم که هرچه زودتر وضعیت اقتصادی ما بهتر بشود. ما همانگونه که از نظر سیاسی و فرهنگی به استقلال دست پیدا کرده ایم با تحقق این شعار و همت مردم از نظر اقتصادی هم به استقلال کامل دست خواهیم یافت.
گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی و شهید صیاد شیرازیاز دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آنها پرداخت.
ارسال نظرات