مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(علیه السلام) گفت: عزت، اقتدار، امنیت و استقلال کشور بویژه در حوزه دفاعی که همچون خاری در چشم دشمنان است، مرهون روحیه جهادی، انقلابی و اتکال به قدرت لایزال الهی از سوی جوانان و رزمندگان رشید کیان اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۹۱
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین کریم سرافراز در آستانه برگزاری جشنواره ره‌آورد سرزمین نور اظهار کرد: برگزاری اردوهای راهیان‌نور و برنامه‌های مرتبط با فرهنگ ایثار و دفاع مقدس یکی از راه‌های افزایش قدرت بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر تهدیدات دشمنان و بدخواهان انقلاب است.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان‌نور، که روز شنبه 19 اسفندماه 96 برگزار شد، توضیح داد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این دیدار به خوبی عظمت دوران دفاع مقدس و اهمیت برگزاری اردوهای راهیان‌نور را تبیین فرمودند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی‌هاشم(علیه السلام) افزود: از نظر مقام معظم رهبری، دوران دفاع مقدس ، قطعه‌ای نورانی و برگ زرین از تاریخ کشور و انقلاب است؛ لذا به همین دلیل اهمیت برگزاری اردوهای راهیان‌نور بعنوان یکی از جلوه‌های پاسداشت حماسه و ایثار رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی ضروری می‌نماید.

وی ادامه داد: رمز موفقیت رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس در فداکاری، ایمان، شجاعت، تدبیر و بصیرت بود و امروز نیز برای حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به همین نقاط و نکات مهم نیازمندیم که می‌توان بخش اعظم آنها را در سایه اردوهای راهیان نور به نسل جوان و امیدان انقلاب انتقال داد.

سرافراز، گنج دفاع مقدس را نیازمند واکاوی و تبیین زوایای ناگفته آن دانست و اظهار کرد: امروز راویان و یادگاران دفاع مقدس باید بیش از پیش به اهمیت جنگ نرم دشمن واقف باشند و بدانند که هدف استکبار جهانی از مقابله با برگزاری اردوهای راهیان‌نور به دلیل اثرگذاری این اردوهای معنوی است.

این مقام مسؤول، خاطرنشان کرد: عزت و اقتدار و امنیت و استقلال کشور بویژه در حوزه دفاعی که همچون خاری در چشم دشمنان می‌باشد، مرهون روحیه جهادی، انقلابی و خودباوری و اتکال به قدرت لایزال الهی از سوی جوانان و رزمندگان رشید کیان اسلامی است.

وی، به تأسی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، کاروان‌های راهیان‌نور را یک مبارزه عظیم مردمی برای زنده نگه داشتن آن دوران پرعظمت خواند و گفت: نهادینه شدن حضور اقشار مختلف مردم در مناطق عملیاتی دفاع مقدس بویژه ایام نوروز، از برکات و دستاوردهای ارزشمند فرهنگی به شمار می‌رود که نقش بسیار مهمی در راستای مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز، تصریح کرد: ایجاد فاصله بین نسل‌های اول و دوم با سوم و چهارم انقلاب اسلامی از اهداف و توطئه‌های نظام سلطه به شمار می‌رود تا بتوانند در صف مستحکم سرمایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی رخنه کرده و به انقلاب اسلامی ضربه وارد کنند؛ اما به حول و قوه الهی هر روز شاهد نزدیک شدن این نسل‌ها به یکدیگر هستیم و مدافعان حریم آل الله و مدافعان انقلاب در فتنه‌های اخیر مصداق این ادعا هستند.

وی، یادآور شد: امروز علاوه بر اقشار مختلف مردم در داخل کشور، شاهد استقبال ملت‌های دیگر از فرهنگ دفاع مقدس و حتی حضور جمعی از آنها در یادمان‌های مناطق عملیاتی هستیم که این الگوگیری از رشادت‌های رزمندگان اسلام، شکل‌گیری جبهه واحد مقاومت برابر نظام استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل در منطقه را به دنبال داشته است.

ارسال نظرات