خبرهای داغ:
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بحران آب در خوزستان جدی است خواستار بازنگری و توقف طرح های انتقال آب از سرشاخه های رودخانه های استان به فلات مرکزی ایران شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۸۶
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

آیت الله محسن حیدری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به خشکسالی در بیشتر نقاط کشور و کاهش شدید ذخایر سدهای استان افزود: با ممنوعیت کشت نیشکر و برنج در استان ، معیشت هزاران خانوار خوزستانی به خطر خواهد افتاد.
وی با بیان اینکه استان خوزستان با کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی روبرو است و چاره کم آبی استان توقف کامل طرح های انتقال آب است افزود: خوشبختانه مسئولان رده بالای کشور به این مشکل واقف و آگاه شده اند و باید در این راستا همه مجوزهای زیست محیطی انتقال آب از خوزستان ابطال شود.
امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه هم اکنون شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر به هفت هزار میکروموس رسیده است افزود: کمبود و شوری آب هم اکنون که در فصل بهار قرار داریم بیشتر شهرهای استان را تهدید می کند.

 وحدت اقوام ایرانی از سرمایه های ناب اجتماعی است
امام جمعه موقت اهواز با انتقاد از برخی رسانه ها که وحدت اقوام را در کشور نشانه گرفته اند افزود: وحدت اقوام ایرانی از سرمایه های ناب اجتماعی است.
وی گفت: هرکس این وحدت مثال زدنی را در کشور که به برکت تشیع ، انقلاب اسلامی و آموزه های دینی به هم بزند و تخم نفاق و اختلاف بیفشاند بی تردید عامل دشمن است و باید با آن مقابله شود.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:تنها راه تعالی و پیشرفت کشور ، وحدت اقوام و مذاهب است و این وحدت و یگانگی است که برای دشمن دردناک و غیرقابل تحمل است.
آیت الله حیدری ، خوزستان را رنگین کمان اقوام در کشور توصیف کرد و گفت: این اقوام قرن هاست در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی با هم نداشته اند.

نامه مقام معظم رهبری به هنیه ، مبارزه با رژیم صهیونیستی را جان تازه ای بخشید
امام جمعه موقت اهواز گفت:نامه اخیر مقام معظم رهبری به اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ، مبارزه با رژیم صهیونیستی را جان تازه ای بخشید و مردم مبارز و مظلوم فلسطین را به آینده ای روشن امیدوار کرد.
آیت الله حیدری با انتقاد شدید از رهبران برخی کشورهای عربی و سعودی در به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: هرکس مردم فلسطین و آزادی قدس شریف را به حاشیه براند به اسلام و امت اسلامی خیانت کرده است.
وی تنها راه آزادی سرزمین فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را مقاومت و مبارزه بیان کرد و افزود:فلسطین در صدر مسائل امت اسلامی است.

 حمایت از کالای ایرانی با اقتصاد مقاومتی عجین است
امام جمعه موقت اهواز با اشاره به شعار امسال 'حمایت از کالای ایرانی' گفت: حمایت از کالای ایرانی با اقتصاد مقاومتی عجین است و تحقق این شعار مساله اشتغال جوانان را حل می کند.
آیت الله حیدری حمایت از کالای ایرانی را شاه کلید حل همه مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد و افزود: همه ما باید به کالای ایرانی تعصب داشته باشیم به گونه ای که فروشندگان کالای ایرانی بفروشند و خریداران ، کالای ایرانی خریداری کنند و این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
 گرامیداشت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی ، تسلیت سالروز شهادت امام کاظم(ع) ، تسلیت به خانواده های جانباختگان حادثه اخیر آتش سوزی در اهواز ، گرامیداشت سالروز شهادت شهید شهید آیت الله صدر و خواهرش بیت الهدی به دست رژیم بعثی عراق در 19 فروردین 1359 و سالروز اعلام قطع رابطه امریکا با ایران از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه اهواز بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها