خطیب جمعه کرمان:

همگامی با فتنه و دشمن جفا به نظام و شهداست/فریب افکار عمومی از انگیزه‌های شایعه‌پراکنی است

خطیب جمعه کرمان گفت: همگام شدن کسانی که روزی مسوولیت‌های ارشد کشور را در دست داشتند با فتنه و دشمن یک درد بزرگ و جفا به نظام، شهدا و اسلام است.
کد خبر: ۹۰۰۳۹۷۹
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان که در محل مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر برگزار شد به روز فناروری هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: جوانان مملکت ما در عرصه‌های مختلف، هنرهای متفاوتی را خلق کردند که بومی‌سازی فناوری هسته‌ای یکی از آن‌ها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان ادامه داد: دانشمندان این مرز و بوم با پشتکار، درایت، فهم و ابتکار عمل، توانستند چرخه سوخت هسته‌ای را کامل کرده و آن را بومی کنند و این مهم یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه کرمان یادآور شد: دشمن زمانی که متوجه شد تبلیغاتش اثری نداشته و ایران به این افتخار و دانش دست بافته است، بحث برجام را پیش کشید تا کشور ما را از این علم دور کرده و از اهمیت بیندازد، اما بداند که ما در عرصه‌های مختلف و گذرگاه‌های سخت تاریخ، پیش رفته و موفق بوده‌ایم و در این راه نیز موفق می‌شویم.

علیدادی‌سلیمانی سخنان مهم رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در حرم مطهر رضوی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان در جمع زائران و مجاوران حرم امام رضا(علیه السلام) ملت ایران را خطاب قرار دادند که «آزادی در ایران تامین شده اما عده‌ای به دروغ با اینکه از آن استفاده می‌کنند، تبلیغات سوء در این زمینه را هم آغاز کرده‌اند» این مطلب بسیار مهمی است و همه باید بدانند که آزادی از نگاه اسلام با آزادی از نگاه کشورهای غربی بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: آزادی در اسلام بر پایه شریعت اسلام استوار شده اما لیبرال‌های غربی آن را بر پایه خواست اکثریت می‌دانند که اگر ثروت و قدرت آن‌ها به خطر افتاد این موضوع را فراموش کرده و به آن بی‌توجه هستند.

امام جمعه کرمان با تاکید بر اینکه از نگاه مسلمانان، آزادی، برخلاف شریعت اسلام بی‌معنی است، خاطرنشان کرد: شریعت اسلام هر آزادی را قبول ندارد و پایبند به اخلاق است، هر چند همه کشورها آزادی بی‌قید و بند را قبول ندارند.

علیدادی‌سلیمانی تصریح کرد: قانون در غرب بر اساس رای اکثریت بوده و در اسلام شریعت اسلامی آن را ساخته است، اما غربی‌ها به هیچ وجه به آن پایبند نیستند چراکه زمانی که قدرت و ثروت آنان مورد تهدید قرار می‌گیرد، متوجه می‌شویم که این موضوع در انحصار گروه خاصی است و به راحتی آن را فراموش کرده و نادیده می‌گیرند و به شدت با آن برخورد می‌کنند.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: این موضوع را بارها و بارها مشاهده کرده‌ایم، زمانی که آمریکا وارد عراق، افغانستان، سوریه و .. شد، آیا  به رای اکثریت توجه کرد؟ این تنها تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی است چراکه نشان دادند به آن مقید نیستند.

علیدادی‌سلیمانی یادآور شد: اوایل انقلاب کسانی به اسم نبود آزادی راه خود را از اسلام و نظام جدا کرده و بسیاری از انسان‌های بی‌گناه را به اسم آزادی ترور کردند و به شهادت رساندند.

وی همگام شدن کسانی که روزی در کشور مسوولیت‌های ارشد کشور را در دست داشتند با فتنه و دشمن را یک درد بزرگ دانست و ابراز کرد: کسانی بارها و بارها در کشور مسوولیت‌های ارشد و مهم داشتند، مردم برایشان شعار ساخته و قبولشان داشتند اما زمانی که فتنه‌ای رخ داد از سردمداران فتنه شدند جفا به نظام، شهدا و اسلام است.

وی ادامه داد: برخی از کسانی که در کشور در مسوولیت‌های مهمی بودند نبودن آزادی را بهانه کردند و کشور را به حاشیه بردند.

امام جمعه کرمان از خیانت سران کشورهای منطقه در قبال فلسطین گفت و اظهار کرد: برخی از سردمداران خائن منطقه، حرف‌های خائنانه‌ای را پیرامون سازمان آزادی‌بخش فلسطین عنوان کردند و گفتند که با رژیم صهیونیستی هیچ مشکلی ندارند، آن‌ها با این حرکت خود ثابت کردند که تاکنون دروغ می‌گفته‌اند، اما نامه رهبر حماس به رهبر جهان اسلام و پاسخ متقابل ایشان، مرهمی بر زخم‌های این مبارزان بود.

وی در خطبه‌های اول نماز جمعه نیز با اشاره به اینکه فرد و جامعه نباید با داشتن نعمت‌ها مغرور شود، خاطرنشان کرد: انسان‌ها به دلیل ثروت‌ها، موقعیت‌ها و تعریف و تمجیدها فریب خورده و مغرور می‌شوند، اینها کسانی هستند که زمینه آن را دارند که گناهان کوچک را به گناهان بزرگ تبدیل کنند.

علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: این موضوع تنها و تنها برای افراد نیست و می‌تواند جامعه، طایفه، قبیله و حتی شهرها و کشورها را هم درگیر کند.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(علیه السلام)، عنوان داشت: خداوند استخوان هیچ ملتی را نمی‌شکند مگر اینکه آن ملت را آزمایش زیادی کرده باشد، خداوند مدت زیادی انسان را آزمایش می‌کند و فرصت فراوانی به او می‌دهد، بعد از آن جمع‌بندی کرده و و آن را مجازت می‌کند.

امام جمعه کرمان از شایعه‌پراکنی در جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: در این مواقع آبروهای زیادی از نیکان و پاکان ریخته می‌شود که دیگر نمی‌توانیم آن را جمع کنیم.

وی ادامه داد: دشمن با در اختیار داشتن ابزارها در پی تخریب پاکان و نیکان کشور ما است و برخی هم با انگیزه انتقام‌جویی با آن همراه شده و فرد یا جریان سالم و پاکی را نشانه گرفته و تخریب می‌کنند.

علیدادی‌سلیمانی فریب افکار عمومی را از انگیزه‌های شایعه‌پراکنی در یک جامعه ذکر و تاکید کرد: وقتی موضوعی در جامعه مهم و حیاتی می‌شود، برخی برای اینکه آن را از بین ببرند، شایعه‌ها طراحی کرده تا مردم را از آن دور کنند و این اتفاق در زمان پیامبر اسلام هم رخ داد و شایعاتی را برای ایشان ساختند، جامعه هم آن را پذیرفت و کوچک شمرد در حالی که گناهی بزرگ و نابخشودنی بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار