به همت حوزه ۱۲۱ شهید باکری ؛

برگزاری مراسم اعتکاف در مسجد حضرت حجت ابن الحسن(عج) مهرویلا

مراسم اعتکاف رجبیه همزمان با روزهای پایانی تعطیلات نوروزی در مسجد حجت ابن الحسن(عج) مهرویلا برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۴۷
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، این برنامه با مشارکت حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری سپاه ناحیه امام حسین(ع) کرج  از ۱۱ تا ۱۳ فروردین (از ولادت حضرت امیرالمومنین علیه السلام تا وفات حضرت زینب سلام الله علیها) برگزار شد.

مسئول فرهنگی حوزه ۱۲۱ شهید باکری در گفتگو با خبرنگار بسیج گفت:اعتکاف دریچه ای رو به آسمان و انسان ساز است و باعث رشد و کمال انسان میشود.انسان به طور فطري درپي دستيابي به كمال و پرورش ابعاد وجودي خويش است و خلوت گزيني در منزل دوست گامي مهم در جهت رسيدن به اين مقصد بزرگ انساني است. دين انسان ساز اسلام، فكر جدايي از زندگي دنيا، گوشه نشيني و كناره گيري از مردم و رهبانيت را باطل و ناپسند اعلام كرده است اما اعتكاف را به عنوان فرصتي براي بازگشت به خويش و خداي خويش قرار داده تا كساني كه از هياهو و جنجال هاي زندگي مادي خسته مي شوند، بتوانند چند صباحي با خداي خود خلوت كنند و توسط ارتباط جان و روح خود با خالق هستي با ايمان و اعتقادي راسخ به سوي سعادت دنيا و آخرت گام بردارند.

وی گفت:انسان موجودي است كه به سوي معبود خويش در حركت است و سرانجام نيز به لقاي معبود خود مي رسد از اين رو بايد راه تهذيب نفس و عبادت حقيقي را در پيش بگيرد و از هواي نفس بگريزد اما اشتغالش به كار و زندگي و مسئوليت هاي اجتماعي، گاهي موجب غفلت مي شود و توجه به كار، گاه انسان را از توجه به هدف باز مي دارد و سبب فراموشي از ياد خدا كه منتهاي هستي است، مي شود. در اين حال اعتكاف آب حيات بخش در كوير غفلت است.

مسئول فرهنگی حوزه ۱۲۱ شهید مهدی باکری در پایان تصریح کرد: در مسجد حضرت حجت نزدیک به ۱۰۰ نفرطی ۳ روز متکف بودند از امام جماعت مسجد و مداحان و سخنرانان و از فرماندهی محترم حوزه ۱۲۱ شهید باکری کمال تقدیر و تشکر را داریم که با تلاش و زحمت فراوان جهت هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم کمک و همکاری کردند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها