چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در جوار حرم امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۸۴۶
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف از سال گذشته آغاز شده و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هر سال برنامه‌های متعددی را اجرایی می‌کند که یکی از آنها برگزاری مسابقات قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهارداشت: امسال  چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات قرآن اوقاف از سال گذشته آغاز شده است و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد، تصریح کرد: این مسابقات در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری در جوار حرم امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر جنتی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و شرکت در این دور از مسابقات علاوه بر مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان محل سکونت خود می‌توانند از طریق آدرس http://quraniran.ir/Competitions/register.aspx مراحل ثبت‌نام را انجام دهند،افزود: این مسابقات در رشته‌های مختلف از جمله حفظ، قرائت، ترتیل، معارف قرآن و عترت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون استقبال از برگزاری مسابقات هر سال بالا بوده و شاهد حضور جوانان در این برنامه هستیم، تصریح کرد: امسال نیز استقبال از این مسابقات مطلوب بوده و به علت استقبال بالا مهلت ثبت‌نام تا ۲۰ فروردین تعیین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور گفت: برنامه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه در راستای عملیاتی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه اجرایی می‌شود.

به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم از سوی اوقاف اشاره کرد و افزود: این طرح پس از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهتمام به تربیت حافظان قرآنی اجرایی شده و در استان زنجان نیز خروجی مناسبی داشته است.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان مرحله نخست این طرح را با عملیاتی کردن تعهدات خود به پایان رسانده است، گفت: هم اکنون نیز اجرای مرحله دوم طرح با قوت ادامه دارد و استقبال از آن نیز مطلوب است.

 

ارسال نظرات