سردار محمدحسن قاسمی‌طوسی، سرداری جاويد برای همه نسل‌ها و دوران‌ها است كه زندگی جاويدان اين مرد هميشه هميشه جاويد و ماندگار، الگوی تمام نشدنی برای همه اعصار است.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۳۲
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، هشت سال دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌ها و از جان‌گذشتگی‌ مردان مرد بی‌شماری است که با گذشتن از جان شیرین خود، اعتبار، عظمت و عزت را برای ما به ارمغان آوردند.

مردانی که با شجاعت بی‌مانند خود ثابت کردند که برای دفاع از وطن، ناموس و این آب و خاک تا پای جان ایستاده‌اند و وجبی از این خاک را به دشمن نمی‌دهند؛ مردانی که با آغوش باز به استقبال شهادت رفتند و اکنون از نعمت خالق بهره‌مند هستند.

سردار محمدحسن قاسمی‌طوسی یکی از همان مردان دلیر این سرزمین از روستای طوس‌کلای نکا در شرق مازندران است که در مقام، قائم‌مقام لشکر 25 کربلا توفیق شهادت در راه خدا نصیب حال‌شان شد.

مراسم بزرگداشت مالک اشتر لشکر 25 کربلا سردار شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، همزمان با سالروز شهادت این شهید ارزشمند و بزرگوار در فروردین ماه امسال در نکا برگزار می‌شود.

شهرستان نکا بیش از 430 شهید تقدیم انقلاب کرده است و حضور سرداران شهید و فرماندهان بزرگی در عرصه دفاع از این آب و خاک در طول هشت سال دفاع مقدس، راهی برای مقابله با هجمه‌های مختلف دشمنان است.

سرداران شهید محمدحسن قاسمی‌طوسی، محمد فتح‌اللهی، عزیزالله لازری، غلام‌علی مرادیان، علی‌اصغر کریمی، موسی نظری، محمدرحیم بردبار، احمد شیرخانی، نادعلی دیندارکلایی، ابوالقاسم اکبری، اباصلت سپیدروز 11 سردار شهید این شهرستان هستند که برکت این آب و خاک هستند و به شهر و دیار ما آبرو بخشیده‌اند.

سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی در 18 فروردین سال 66 در عملیات والفجر6 در شلمچه به شهادت رسید و همان‌طور که خواسته و میل درونی وی بود؛ گمنام شد و سرانجام بعد از هشت سال گمنامی، در سال 1374 باقی‌مانده‌ پیکر پاک و مطهرش به زادگاهش آمد و پیکر پاکش بر روی دست شاگردان، دوستان، بستگان و یارانش تشییع و در مزار شهدای طوس‌کلا آرام گرفت.

از این سردار همیشه جاوید جبهه‌های حق علیه باطل، یک فرزند دختر به نام "سمیه" به یادگار مانده است که اکنون به عنوان مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران در حال خدمت به جامعه است.

فرماندار نکا برگزاری یادواره شهدای شهرستان نکا به محوریت سردار شهید طوسی را حرکت فرهنگی شایسته برای بزرگداشت نام و یاد شهدا دانست و گفت: شهدا ارزش‌های بزرگ انقلاب هستند و باید این ارزش‌های دفاع مقدس به درستی به نسل‌های بعدی منتقل شود.

جعفر احمدی اظهار کرد: تمام تلاش دشمنان برای دوری جوانان و نسل امروز از راه، روش و مرام شهدا است و برگزاری این یادواره‌ها در حقیقت راهی برای مقابله با حملات دشمنان است.

وی با تأکید بر حضور همه جانبه آحاد مردم در این یادواره افزود: با برگزاری هرچه با شکوه، پررنگ و معنوی یادواره شهدا باید در زنده نگه داشتن افکار، یاد و خاطرات شهدا تلاش شود.

روز شهادت سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی، به نام روز نکا برگزار شده است و اهالی این شهر با بزرگداشت نام و یاد این سردار خوبی‌ها و همه شهدای انقلاب، در بزرگداشت این روز اهتمام دارند.

یادواره محوری سرداران و بیش از 430 شهید شهرستان نکا با محوریت یادواره سردار محمدحسن قاسمی‌طوسی و شهدای مدافع حرم نکا، روز یک‌شنبه 19 فروردین ماه ساعت 15 با سخنرانی یکی از فرماندهان دفاع مقدس و مداحی حاج رضا بذری در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) نکا برگزار می‌شود.

شهرستان نکا در طول دفاع مقدس بیش از 430 شهید شهرستان نکا تقدیم انقلاب کرده و همچنین پنج شهید مدافع حرم شهیدان عبدالرحیم فیروزآبادی، محمدتقی سالخورده، حسین مشتاقی، ابراهیم عشریه و سعید کمالی تقدیم اسلام کرده است.

 سردار سرلشکر محمدحسن قاسمی‌طوسی معروف به طوسی، قائم مقام لشکر همیشه پیروز 25 کربلای مازندران، در سال 1337 در روستای طوس‌کلا از توابع شهرستان نکا در شرق مازندران به دنیا آمد و فعالیت‌های گسترده انقلابی در قبل و بعد از انقلاب داشت که با شروع جنگ تحمیلی علیه ایران به جبهه‌های حق علیه باطل رفت و سرانجام در 18 فروردین ماه سال 1366 در سن 29 سالگی و در درجه قائم مقام لشکر 25 کربلا و با اصابت ترکش‌های خمپاره عراقی‌ها در دشت شلمچه به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها