مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ از اعزام ۱۲۳ گروه جهادی به مناطق محروم کشور در ایام نوروز خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۳۶۰۳
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، رضا رضاپور مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول‌ا...(ص) تهران بزرگ در نشست خبری تشریح برنامه های بسیج سازندگی درخصوص برپایی اردوهای جهادی گفت: شهر تهران به عنوان یک کلان شهر دارای توانمندی های گسترده ای در بخش نیروی انسانی و خدمتگزاران بسیجی است که این ظرفیت باید در راستای خدمت رسانی به محرومین استفاده شود.

وی ادامه داد: در موضوع مربوط به اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، حدود 300 گروه جهادی منسجم در حال فعالیت است که از این تعداد 18 هزار عضو جهادگر و 750 گروه جهادی در پایگاه های بسیج فعال هستند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ با بیان اینکه در مجموع 21 استان کشور توسط گروه های جهادی پوشش داده می شوند گفت: بیشترین سهم را خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، چهار محال و بختیاری، خراسان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد به خود اختصاص داده اند. 

وی افزود: در ایام نوروز امسال 123 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند و در حال حاضر 8649 نفر جهادگر برای اعزام به مناطق محروم اعلام آمادگی کرده اند که از این تعداد، 70 درصد برادران و 30 درصد خواهران هستند. 

رضاپور با اشاره به فعالیت 15 گروه جهادی در تهران برای خدمت رسانی به مردم مناطق حاشیه ای پایتخت اظهار داشت: 75 هزار خانواده نیازمند در جنوب شهر تهران شناسایی شده اند که اقدامات لازم در راستای ارائه خدمات مناسب به آن ها در حال انجام است. از طرفی به بیش از 117 هزار خانواده نیازمند سبد کالا و به 2 هزار خانواده جهیزیه اهدا شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه تهران بزرگ گفت: در حال حاضر بیش از 7 هزار دانش آموز بی بضاعت تحت پوشش ما هستند. همچنین در بحث بهسازی ساختمان ها، 500 واحد مسکونی مرمت شد که هزینه مرمت هر خانه مبلغی در حدود 10 تا 15 میلیون تومان بوده است. در بخش کمک به زندانیان نیز، 400 نفر از زندانیان غیر عمد با کمک خیرین آزاد شده اند.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز، بیش از 42هزار نفر تحت مداوا قرار گرفته اند و داروهای مورد نیاز آن ها خریداری شده است. 1750 مدرسه احداث شد و بیش از 125 مسجد نیز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت. 

رضاپور در پایان گفت: از دیگر فعالیت های بسیج سازندگی این سپاه، درختکاری بیش از 6 هزار هکتار از جاده های تهران است. ضمن اینکه در بحث فعالیت های سوادآموزی نیز 760 نفر از کسانی که در تهران سواد نداشته اند تحت پوشش قرار گرفته اند. 

 

منبع: بسیج پرس

ارسال نظرات