کد خبر: ۹۰۰۳۵۹۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، متن این بیانیه به این شرح است:

مردم مؤمن و خداجوی و انقلابی شهرستان دشتستان

سلام علیکم

در خصوص طرح نشاط اجتماعی دولت تدبیر و امید در قالب­ های کنسرت مطالبی را محضرتان تقدیم می­ دارم:

  • اسلام دین نشاط و شادی است، تمام برنامه­ های دین مبین اسلام برای رسیدن به کمال و نشاط و آرامش است. (الا بذکر الله تطمئن القلوب)
  • تمام گرفتاری­ ها، رنج­ ها و مصیبت­ های بشر به واسطه دوری از یاد خدا و معنویّت است. و من اعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا
  • آن چه از احادیث معصومین برداشت می­ شود موسیقی غنایی و مطرب نه تنها موجب نشاط و آرامش نیست بلکه شیوع آن موجب بی ایمانی، اضطراب، افسردگی، کوتاهی عمر و بی برکتی می­ شود که متأسفانه این روزها به شدّت هدفمند توسط افراد خاص در حال رواج است.
  • اینجانب بر حسب وظیفه امر به معروف و نهی از منکر و حوادث پیش آمده در روز گذشته، در خطبه مورخه 10/01/1397 مضرات موسیقی و آثار منفی ان در اجتماع از نظر شرع مقدس را مطرح نمودم و در مورد اجرای کنسرت در شهرستان تذکرات و هشدارهای لازم را دادم و به طریق حضوری و تلفنی آن چه نیز لازم بود عرض کردم و حجت را تمام کردم امّا گوش شنوایی از مسئولین نبود.
  • به دنبال طرح موضوع در خطبه عدّه زیادی از ملّت مؤمن و خداجوی و شهید پرور اعم از معتکفین و غیر معتکفین اعلام آمادگی نمودند که برای مقابله با این منکر واضح و مسلّم و سازماندهی شده به مخالفت برخیزند که مراتب اعتراض ایشان به مسئولین امر منعکس شد امّا علی رغم مخالفت اکثریّت شورای تأمین شهرستان و استان، آقای استاندار و فرماندار اصرار بر اجرای این کنسرت نمودند که ای کاش در رفع مشکلات معیشتی و ازدواج جوانان هم این قدر پشتکار می­ نمودند.

لذا جمعی از مردان خداجوی، با ایمان و با تقوای الهی به صورت خودجوش بر آن شدند که با حضور در محلّ اجرای کنسرت، اعتراض خود را ابراز نمایند که اینجانب بنا به درخواست مدیران امنیّتی در جهت جلوگیری از هر حادثه احتمالی و خونریزی طی پیامی از مؤمنان انقلابی درخواست نمودم که از رفتن به محلّ برگزاری و تجمع بپرهیزند و برخورد با عاملان و مسببین به هتک حرمت و عفت عمومی را به قانون بسپارند و آن­ ها اطاعت نموده و امیدوارم که هرچه سریع­تر نسبت به برخورد با عوامل گسترش منکر و بر هم زننده نظم عمومی قضیه خاتمه یابد.

امّا لازم است به مسئولینی که چنین برنامه­ هایی را بر خلاف احکام شرعی و ارزش­ های انقلابی حمایت می­ کنند متذکّر شوم که چنین مراسماتی بر اساس آیات و روایات نه تنها باعث نشاط اجتماعی نمی­ شود بلکه باعث غم و اندوه و غصّه خواهد بود.

بنابراین بهتر است؛

اول، مشکلات اساسی مردم، اشتغال، ازدواج، حاشیه­ نشینی، تبعیض، فقر و فساد و دیگر معضلات اجتماعی فرهنگی و اقتصادی را حل کنید.

دوم، این که حساسیّت­ ها و دغدغه­ های فرهنگی و اجتماعی روحانیون متدیّن و انقلابی را بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری درک کرده و جدی بگیرید که در صورت تداوم چنین برنامه­ هایی اختلافات و دو قطبی ایجاد شده، بیش­ تر خواهد شد و این خوشایند نخواهد بود.

سوم تا دیر نشده مسئولین و مدیران دولتی به مسیر اصلی انقلاب و اصول انقلاب یعنی حاکمیّت دین و ارزش­ های اسلامی انقلاب و اقامه قسط و عدل برگردند و بیش از این از اصول و محکمات و اهداف و شعارهای انقلاب مقدس اسلامی فاصله نگیرند.

چهارم، مسئولین و مدیران دولتی بدانند که مردم متدیّن و مؤمن انقلابی در مقابل هنجارشکنی­ ها آرام نخواهند شد و حاضرند برای ارزش­ های انقلابی و اسلامی و انحراف­ های پدید آمده از اصول اسلامی با تأسی از امام امّت که همان خطّ ولایت هست از هیچ جهادی دریغ نکنند.

در پایان ضمن محکومیّت توهین به جایگاه روحانیّت به دلیل نهی از منکر در مراسم منطقه بوشکان توسط شورای شهر آن محل از همه روحانیون، طلاب، معتکفین، جوانان انقلابی و کلیه مردم شریف بابت همراهی و اعلام آمادگی و مخالفت با هنجارشکنی­ های اخیر تقدیر و تشکّر دارم امیدوارم همگی با وحدت و هم­ دلی و وظیفه­ شناسی و حضور به موقع در همه صحنه­ های مهم و ضروری انقلاب اسلامی سرباز ولی امر مسلمین باشیم.

حسن مصلح امام جمعه برازجان

12 فروردین 1397

انتهای مطلب/

ارسال نظرات