مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر:

بیش از 5000 نفر به راهیان نور دریایی خارگ اعزام شدند

مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: از 25 اسفند تا 12 فروردین 5 هزار و 183 نفر در قالب 11 مرحله به اردوی راهیان نور دریایی خارگ اعزام شدند.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۸۶
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، امید ایران منش اظهار کرد: در این اعزام­ ها کاروان­ های راهیان نور از 11 استان کشور شامل استان­ های اصفهان، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، مرکزی و یزد و کاروان­ های مختلفی نیز از عزیزان هم استانی به جزیره مقاوم خارگ اعزام شدند.

وی تصریح کرد: مدّت زمان این اردوها برای عزیزان هم استانی 1 روز و برای سایر استان­ ها 3 روز برنامه­ ریزی شده بود که زائرین بلافاصله بعد از ورود به استان بوشهر در روز اوّل به بازدید از موزه شهید رئیس علی دلواری در دلوار و ساحل زیبای این شهر پرداخته و سپس برای اسکان به دانشگاه آزاد اسلامی عالی شهر منتقل می­ شدند.

مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی بوشهر بازدید از جزیره خارگ را برنامه روز دوّم کاروان­ های راهیان نور دریایی عنوان و افزود: بازدید از بیمارستان زیرزمینی، کشتی سوخته، زیارت گلزار شهدای گمنام، زیارت امامزاده محمّد حنفی و بازدید از دو نمایشگاه دفاع مقدس که یکی به همّت منطقه دوّم نیروی دریایی سپاه و دیگری به همت قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران برپا شده بود از جمله مهم­ ترین برنامه­ های کاروان­ های راهیان نور دریایی در روز دوّم بود.

ایران منش بازدید از اسکله پی را یکی از برنامه­ های پیش­ بینی شده برای کاروان­ های راهیان نور دریایی در جزیره خارگ عنوان و خاطرنشان کرد: این اسکله که محلّ صادرات نفت و پهلوگیری کشتی­ های غول پیکر در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده بارها مورد حملات نیروهای بعثی عراق واقع شده بود.

وی با برشمردن ضرورت حفظ و ترویج ارزش­ های دفاع مقدّس بخصوص در عرصه دریا برای نسل جوان تأکید کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدّس به تعداد روزهای جنگ مورد بمباران هواپیماهای دشمن قرار گرفته است که در همین راستا برنامه­ های فرهنگی متعددی نیز برای زائرین عزیز در هنگام عزیمت به این جزیره پیش­ بینی شده بود که از جمله مهم­ ترین آن­ ها می­ توان به نمایش فیلم و روایت­ گری راویان در شناورها اشاره کرد.

مسئول اعزام قرارگاه راهیان نور دریایی استان اذعان کرد: بازدید از موزه دریا و دریانوردی و موزه مردم شناسی بندر بوشهر و در صورت نیاز بازدید از بازار بندر گناوه برای خرید نیز از برنامه­ های روز سوّم کاروان­ های راهیان نور دریایی بود.

وی در پایان گفت: امسال سازمان­ های مختلفی در برگزاری راهیان نور دریایی با ما همکاری داشتند که جا دارد از سردار زیرراهی فرمانده منطقه دوّم ندسا و مسئول قرارگاه راهیان نور دریایی استان، منطقه چهارم ثارالله ندسا، اسکله شهید محلّاتی ندسا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شرکت آب و فاضلاب، صدا و سیما، منطقه دوّم نیروی دریایی ارتش، نیروگاه اتمی بوشهر و سایر سازمان­ هایی که در برگزاری این حرکت بزرگ فرهنگی ما را یاری نمودند تشکّر کنم و ان­ شاءالله که بتوانیم در سال­ های آینده با برنامه­ ریزی­ های بهتر میزبان خوبی برای کاروان­ های راهیان نور دریایی باشیم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات