معاون امور بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: پیش‌بینی ما این بوده نوروز امسال جمعیت تقاضای آب در مازندران باتوجه به وجود ویلاها تا 22 درصد افزایش پیدا کند ولی این آماربه 30 تا 35 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۵۲
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدرضا محمودی درباره مصرف آب طی تعطیلات نوروزی در مازندران باتوجه به کم‌بارشی و کاهش ذخایر برفی در گفت‌وگویی اظهار کرد: امسال میزان سفرها به مازندران افزایش یافته و جمعیت ما چندبرابر شده و همچنین شاهد پدیده دیگری به‌عنوان مهاجر در استان مازندران بودیم.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما این بوده نوروز امسال جمعیت تقاضای آب در مازندران باتوجه به وجود ویلاها تا 22 درصد افزایش پیدا کند، اضافه کرد: ولی این آمار بین 30 تا 35 درصد افزایش یافت که این آمار در شهرهای مختلف متفاوت بوده است.

معاون امور بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه تأسیسات ما برای جمعیت ساکن بوده نه اینکه برای جمعیت شناور و مسافر باشد، اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی در شهرهای بابلسر، رویان و عباس‌آباد با کاهش فشار شبکه مواجه شدیم البته قطعی آب نداشتیم.

این مسؤول یادآور شد: باد شدیدی که روزهای ابتدای نوروز باعث قطعی برق بخش مرکزی استان شد موجب شده ما در تولید با مشکل مواجه شویم البته بلافاصله فردا به حالت عادی بازگشت ولی اثرات آن باتوجه به افزایش مسافر وجود داشت.

محمودی با اعلام اینکه از این پس تا تابستان امسال بیشترین مسافر را در استان مازندران خواهیم داشت، تصریح کرد: تابستان پیش‌رو باید منابع جدیدی را ببینیم و برای جمعیت غیرساکن نیز اعتباری درنظر گرفته نمی‌شود ولی باید منابع خود را افزایش می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر روند افزایش جمعیت را داشته باشیم شرایط ما از حالت پایدار خارج می‌شود.

معاون شرکت آبفای مازندران با تأکید بر اینکه باتوجه به افزایش جمعیت غیرساکن تا تابستان منابع تأمین آب را باید افزایش دهیم، اضافه کرد: معمولا بیشترین مشکل را در شهرهای ساحلی خواهیم داشت که لازم است مردم نیز صرفه‌جویی را در دستور کار خود قرار دهند.

محمودی در پایان گفت: متوسط مصرف هر شهروند مازندران در روز 204 لیتر بوده ولی در کشور 160 لیتر است که باید مردم باید صرفه‌جویی کنند  به‌طور حتم در این صورت مشکلی نخواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها