خبرهای داغ:
مربی دفاع شخصی و ووشو شهرستان نهاوند مطرح کرد

نهاوند قطب محروم ووشو استان همدان

مربی دفاع شخصی و ووشو شهرستان نهاوند گفت: ووشو نه تنها در شهرستان بلکه در سطح کشور جای پیشرفت بیشتری دارد، نهاوند قطب محروم ووشو استان است که به آن رسیدگی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۵۴۴
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

نهاوند قطب محروم ووشو استان همدانمحسن جهانیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به فعالیت خود در رشته ووشو اظهار داشت: از سال ۱۳۷۷ با رشته کونگ فوتوآ زیر نظر استاد بزرگ احمد شهبازی شروع به فعالیت کردم و در سال ۸۱ زیر نظر بنیانگذار ووشو سنتی شهرستان استاد علی حسین رئیسی ووشو سنتی رو کار کردم.

وی افزود: سال ۸۲ زیر نظر استاد عزیز احمد اسدی کونگ فو هنجو توآ را کار کردم و از سال ۸۴ زیر نظر بنیانگذار ووشو مدرن شهرستان استاد احمد اسدی ووشو مدرن در بخش ساندا تاکنون کارکردم و از سال ۸۷ تکواندو رو با استاد فرهی در بوشهر کار کردم و در همان سال کیک بوکس را با استاد ناصر عزتی در استان البرز کار کردم.

این مربی دفاع شخصی  و ووشو شهرستان نهاوند ابراز داشت: از سال ۹۴ زیر نظر فدراسیون جودو و آکادمی دفاع شخصی سپاه پاسداران و بنیانگذار دفاع شخصی نیروهای مسلح استاد بهروز احمیرایی شروع به کار کردم و تنها مدرس دفاع شخصی اداره ورزش نهاوند هستم و از کمک‌های دوست خوبم استاد بابک صفی پوریان که فنی ترین مربی دفاع شخصی شهرستان محسوب می‌شوند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حضورش در مسابقات ادامه داد: بنده دارای هفت مقام استانی و دو مقام کشوری در رشته‌های کونگ فو و ووشو در بخش ساندا هستم و دارای یک مقام مبارزات آزاد شهرستان نهاوند، سال ۸۸ نیز به علت مصدومیت از ناحیه دو کتف از تمرین حرفه‌ای و حضور در مسابقات کناره گیری کردم.

جهانیان با بیان اینکه بحث دفاع شخصی با تمام رشته‌های رزمی فرق دارد، تصریح کرد: رشته‌های رزمی قهرمانی هستند و یک قهرمان روی رینگ یا تشک حرفه ای است اما در مبارزات خیابانی نمی‌تواند حرفه ای باشد، اما دفاع شخصی برعکس رشته های قهرمانی کارایی آن در کف خیابان‌ها است.

وی عنوان کرد: بنده مربی دفاع شخصی هستم اما مجری فنی دفاع شحصی خوبی نیستم ، تنها مربی که در دفاع شخصی شهرستان قبول دارم و از نظر فنی مجری خوبی است دوست خوبم استاد بابک صفی پوریان است.

این مربی دفاع شخصی  و ووشو شهرستان نهاوند ابراز داشت: در حال حاضر مسئول کمیته دفاع شخصی هیئت جودو شهرستان، مسئول کمیته فنی هیئت رزمی، مسئول کمیته فنی رشته رزمی فایت اسپرت کشور و در سال گذشته مسئول یکی از سبک‌های ووشو در استان همدان بودم.

وی یادآور شد: مربی درجه ۲، داور درجه ۱ و دان ۵ ووشو، مربی درجه ۳ و دان ۲ دفاع شخصی جودو ، و دان ۳ فایت اسپرت کیک بوکسینگ و مربی درجه ۲ و دان ۳ دفاع شخصی و قوت الرمی هستم.

جهانیان گفت: ووشو نه تنها در شهرستان بلکه در سطح کشور جای پیشرفت بیشتری دارد، نهاوند قطب محروم ووشو استان است که به آن رسیدگی نمی‌شود؛ قهرمان‌هایی مثل فرود ظفری قبلأ داشتیم و در آینده نیز با پشتکار و تلاش استاد اسدی و کمک فرود ظفری خواهیم داشت.

وی افزود: کیک بوکسینگ ریشه‌ای در فدراسیون ضعیف است و چون اعزام ها برای مسابقات برون مرزی بیشتر برای رده بزرگسالان است و جوانان برون مرزی ندارند بیشتر استعدادهای کیک بوکس قبل از ورود به رده بزرگسالان به علت نداشتن انگیزه یا به رشته‌ای دیگر انتقال پیدا می کنند و یا کیک بوکس را ترک می‌کنند، اما نباید زحمات استاد سنگ سفیدی و استاد عباسی را نادیده بگیریم.

این مربی دفاع شخصی  و ووشو شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: هیئت رزمی در سطح کشور مدال‌های رنگارنگی برای شهرستان کسب کرده و مشکل اصلی فدراسیون رزمی است که انشالله مشکلات برطرف شده و استعدادهای کیک بوکس شهرستان تا مسابقات برون مرزی پیشرفت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار