مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی از تصویب اعطای گواهی نامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش و خروج و مراجعت قانونی آن‌ها خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۳۴۹۸
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ محمد عجمی با اعلام این خبر گفت: بر اساس این بند که در سال ۹۶ مصوب شد به اتباع خارجی که دارای کارت آمایش معتبر هستند، طبق ضوابطی گواهی نامه راهنمایی و رانندگی اعطا می‌شود.

وی افزود: دستورالعمل اجرایی این موضوع که چگونه و با چه کم و کیف و به چه گروه‌هایی ارائه شود، هنوز ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ آن، بلافاصله اطلاع‌رسانی خواهد شد تا اتباع خارجی که با کارت آمایش معتبر مقیم ایران هستند، بتوانند برای دریافت گواهی نامه رانندگی اقدام کنند و پرونده تشکیل بدهند.

عجمی گفت: موضوع اعطای گواهی نامه رانندگی به اتباع خارجی دارای کارت آمایش معتبر در سال ۹۷ همچون سال گذشته توسط اداره کل اتباع وزارت کشور پیگیری خواهد شد و امیدواریم که امسال نوید بخش اجرایی شدن این موضوع باشیم.

مشاور استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در اواخر سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید و به دلیل پایان سال و تعطیلات نوروزی، دستورالعمل اجرایی آن اعلام نشد و به محض ابلاغ جزئیات اجرای آن به استان‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: ما نیز مشتاق هستیم تا خروج و مراجعت اتباع خارجی دارای کارت آمایش در چارچوب ضوابط و مقرراتی که اعلام خواهد شد، عملیاتی شود.

وی تاکید کرد: درباره موضوعات مرتبط با مهاجران افغانستانی مقیم ایران همواره در جلسات مقامات و دیپلمات‌های دو کشور بحث و تبادل نظر می‌شود.

عجمی خاطرنشان کرد: چنان چه در مذاکرات مقامات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان توافقاتی انجام پذیرد، توافقات به اداره کل اتباع وزارت کشور اعلام می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها