خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین:

راهیان‌نور، غیرت استقلال‌طلبی را احیا می‌کند

رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین گفت: نسل سوم انقلاب که دانشجویان هستند بایستی با نسل اول انقلاب که وطن، انقلاب و نظام را از دست دشمنانی که تقریبا بخش اعظمی از جهان بودند نجات دادند آشنا شوند.
کد خبر: ۹۰۰۳۴۹۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

کتر رضا رسولی رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین اظهار کرد: نسل سوم انقلاب که دانشجویان هستند بایستی با نسل اول انقلاب که وطن، انقلاب و نظام را از دست دشمنانی که تقریبا بخش اعظمی از جهان بودند نجات دادند آشنا شوند.
وی افزود: نسل جدید باید بدانند این امنیتی که در کشور حاکم است فضا و تمامیت ارضی و منافع ملی که هست ساده به‌دست نیامده است و به تبع آن غیرت دینی، انقلابی و وطنی‌شان را در راهیان نور بتوانیم با روایت‌ها و واقعیت‌های آن ایام سی، چهل سال پیش کشور بتوانیم به دانشجویان نشان دهیم.
روحیه انقلابی رشادت ایجاد می‌کند
رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین شناساندن روحیه انقلابی و روحیه دینی را ازدیگر اهداف اردوهای راهیان نور برشمرد و گفت: روحیه انقلابی است که می‌تواند رشادت ایجاد کند حال روزی در میدان جنگ فیزیکی و روزی در میدان جنگ علمی،دانش و پیشرفت کشور.
رسولی ابراز داشت: یک روز وابستگی ما این بود که بخشی از خاک ما دست دیگران بود و امروز وابستگی ما اینست که بخشی از اقتصاد ما دست دیگران است. اگر جوان ما غیرت استقلال طلبی‌اش را تحریک کنیم می‌تواند آن خودباوری که مقام معظم رهبری مدام تاکید می‌کند را به دانشجوی ما که نخبگان جامعه هستند احیا شود.
وی گفت: راهیان نور سرزمینی است که بنده هم توفیق حضور در دوران نوجوانی و جوانی را داشتم. فضا، فضای بسیار اخلاقی و معنوی بود و این اخلاق و معنویت که پیام دین، انبیا و اهل بیت ما هست در این سرزمین به وضوح و قدم به قدم ملاحظه می‌شد.
این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه هر چیزی اثر وضعی دارد حتی خاک هم اثر وضعی دارد گفت: وقتی وارد این فضا می‌شوی چون سرزمین مقدسی است اینجا به واقع بوی خوش “طوی” را می‌دهد.
رسولی عنوان کرد: اثر اخلاقی و تربیتی در راهیان نور بایستی به روش‌های خاص تربیتی دنبال شود و جوانان بتوانند به سمت اخلاقی بودن و پرهیز از گناه سوق داده شوند.
این مسئول از اینکه جامعه به سمت گناه سوق داده می‌شود ابراز تأسف و مطرح کرد: متاسفانه جامعه امروز ما جامعه پرگناهی شده است. بدگویی‌ها، تهمت‌ها، دروغ‌ها، بددلی‌ها،سوءظن‌ها، ناسازی‌گاری، اختلاس‌ها، حق‌کُشی‌ها، زیرآب زدن‌ها اینها همه‌اش گناهان کبیره است. در دهه شصت که جنگ سخت را داشتیم برای این گناهان اصلا موردی برایش پیدا نمی‌کردیم که الان آنقدر غلیط شده است.
وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) روی انسان سازی تاکید بسیاری داشت و می‌فرمودند جبهه فضای انسان سازی است آن را باید بتوانیم احیاء کنیم.
رسولی ار اینکه برخی‌ها برای رسیدن به پست و مقام و… از شهدا سوء تعبیر می‌کنند و گاها نگاه ابزاری به این مسائل دارند انتقاد کرد و گفت: همه مسئولان در خدمت انقلاب می‌آیند و می‌روند ولی انقلاب، کشور و این رشادت‌ها ماندگار و جاودان است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور قزوین با تاکید بر اینکه راهیان نور مطلق به قشر خاصی نیست یادآور شد: پنج نفر از همکلاسی‌های من در فاو شهید شدند و آنها هیچ وقت فکر نمی‌کردند این حرکت روزی به نفع و به ضرر کسی تمام شود این را باید در این اردوها به زائران منتقل کنیم.
رسولی در ادامه تبیین کرد: آنهایی که رفتند صرفا و صرفا نگاهشان به پایداری اسلام و ایران بود و تا زمانی که اسلام و ایران است، تا قیام قیامت است این حرکات زنده خواهد بود.
9001/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها