شبها در مسجد قبا به اقامه نماز جماعت می پرداخت ویکی از دغدغه های وی نماز اول وقت مغرب وعشاء بود که حضور پیدا می کرد ورابطه صمیمی وتنگاتنگی با همه علی الخصوص در بین جوانان داشت .
کد خبر: ۹۰۰۳۴۵۷
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
 
 
 

 به گزارش سرویس بسیج پیشکسوتان خبرگزاری بسیج،  شهید مفتح در پیروزی انقلاب اسلامی نقش ویژه ای داشتند که خیلی تبیین نشده نمونه ای از آن عید فطر سال 57 وبرگزاری نماز در قیطریه بود که به عبارتی  موجب فراهم شدن مقدمات تظاهرات مردم در 17 شهریور همان سال گردید.

شبها در مسجد قبا به اقامه نماز جماعت می پرداخت ویکی از دغدغه های وی نماز اول وقت مغرب وعشاء بود که حضور پیدا می کرد ورابطه صمیمی وتنگاتنگی با همه علی الخصوص در بین جوانان داشت .

 

ویژگی های شهید مفتح از زبان  محمد مهدی مفتح فرزند شهید آیت الله مفتح:

ایشان در سن 15سالگی درس طلبگی را شروع کرد وبرای اینکه زبان قشر دانشجو رافراگیرد به تحصیل دردانشگاه می پردازد وبه فلسفه آشنایی داشت در دانشگاه به علم ایشان چیزی افزوده نمی شد وهدف نهایی ایشان  برقراری ارتباط صمیمی باقشر دانشگاهی وتاثیر گذاری در میان جوانان  تحصیلکرده بود

دردرجه اول بعد علمی ودر مرحله بعدی تلاش های مبارزاتی ایشان مطرح بوده است سخنرانی های پر جاذبه ایشان به قدری حساسیت ساواک رابرانگیخته بود که ایشان را برای خوزستان ممنوع الورود کرده بودند.

حضرت امام(ره)از نظر شخصیت علمی ایشان را چنین خطاب می فرمودند:دانشمندمحترم،استادمحترم .

مقام معظم رهبری صحبتی از شهید دارند و می فرمایند : ایشان مدرس صاحب نام و مرد مخلصی بود که اعمالش از نمودش جلوتربود،بعد از شهادت ایشان وحدت حوزه و دانشگاه مطرح است و اسم ایشان چندان مطرح نیست.

 

فرزندشهید در ادامه گفت:

ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه(ص)وتوصیه به عبرت گرفتن از زندگی آن حضرت فرمود: ما فرهنگ امامت وفرهنگ شیعه غنی داریم،درزمان رضا شاه بحث کشف حجاب و روضه خوانی هم نداشتیم و خداوند نعمت نظام جمهوری اسلامی،ولایت فقیه ومقام معظم رهبری را به ماداده و شرایط و وسعت کار فراهم شده واینکه باید تا چه حدی از تکلیف راباید  انجام دهیم .

نکته دوم حضور شما در جنگ تحمیلی و اهمیت کاری که انجام شده یک برکت وقطعه بزرگی از تاریخ بوده ودر8سال دفاع مقدس تمام دنیا درقبال جمهوری اسلامی صف آرایی کرده بوده با آن شرایط اولیه جنگ وامکانات موجود ولیکن الان به قدری توانمند شده ایم که از قدرت موشکی ما می ترسند وحمله نمی کنند ،همه اینها از پیروزی های جنگ تحمیلی و استمرار آن بوده که حاصل شده حسب نظریات مقام معظم رهبری که اینها را فراموش نکنیم و رهبری وهدایت حضرت آقا در زمان جنگ وشرایط پیچیده امروزی برای نسل های آینده این مسائل بایستی بیان شود وبرای تربیت نسل آینده اینها را کامل بازگو کنید.

بعد اخلاقی شهید:

ایشان خوش خلق بودند که از پیر و جوان به همه احترام می کرد و به پای همه بلند می شدند و از جذبه بالایی برخوردار بوده و به همین ترتیب به خانواده هم اهمیت فراوانی داده و دوستدار تمام عیار بچه ها بوده و مرتبا وضعیت تحصیلی آن هارا رسیدگی نموده، به طوری که هر چند وقت یکباربرای بررسی وضعیت تحصیل به مدرسه هم سر میزدند و به عبارتی تربیت بسیار قوی داشتند.

 

ارسال نظرات