یک کارشناس مذهبی گفت: حضرت زینب بزرگ‌ترین الگو و نمونه برای زنان مسلمان در مشارکت‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است و زنان ما باید از چهره انقلابی ، سیاسی و اجتماعی ایشان درس بگیرند.
کد خبر: ۹۰۰۳۴۱۰
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، زهرا دانشی کهن اظهار داشت:  حضرت زینب(س) نمونه صبر، استقامت و شکیبایی است که توانست در برابر همه مصیبت‌ها و سختی‌های دوران زندگی خود صبر و ایستادگی نماید.

زنان باید از چهره انقلابی ، سیاسی و اجتماعی حضرت زینب(س) درس بگیرند

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) راوی خطبه فدک است و ایشان پس از شهادت امام حسین(ع) و اسارت خاندان پیامبر(ص) رنج و مصیبت بسیاری بر وی تحمیل شد و این بانوی بزرگوار در هیچ مکانی حیا و حجاب خویش را ترک نکرد و این پیام مهمی برای زنان و دختران مؤمنه دارد که حتی در سخت‌ترین شرایط نیز حضرت زینب(س) از بصیرت دینی غفلت نکرده و در حقیقت با همان حجاب و عفت، مردم زمانه خود را که در جهالت بسر می‌بردند بیدار کرد.

این کارشناس مذهبی افزود:یکی از مسائل امروز مردم، فراموش کردن صبر در زندگی است، به‌گونه‌ای که آستانه صبرمان در برابر هر رویدادی کاهش‌یافته و تاب‌وتوان رویارویی با مشکلات را نداریم.

دانشی کهن خاطرنشان کرد: جوانان ما امروز، با کم حوصلگی، عصبانیت خود را بروز می‌دهند و این خشم و عصبانیت در جامعه زمینه‌ساز مشکلات و اتفاقات بزرگ است، لذا جوانان با الگو قرار دادن صبر حضرت زینب می توانندبر عصبانیت و خشم خود غلبه کنند.

وی خواندن کتاب «شرح خطبه حضرت زینب(س) در شام» نوشته علی کریمی جهرمی را مناسب برای قشر جوان دانست و گفت: این کتاب در حدود 200 صفحه است که با توجه به متن خطبه حضرت، به موضوعاتی چون محاکمه یزید، جنایات او، ریشه‌یابی کردارهای یزید و عوامل گمراهی  او و دیگر موضوعات می پردازد و فن سخنوری عقیلِه بنی‌هاشم را به نمایش می‌گذارد.

این کارشناس مذهبی افزود: این کتاب به دلیل زبان ساده و قابل‌فهمی که دارد برای جوانان توصیه می‌شود.

دانشی کهن در ادامه اظهار داشت:حضرت زینب بزرگ‌ترین الگو و نمونه برای زنان مسلمان در مشارکت‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است، بنابراین زنان ما باید با الگوپذیری از آن حضرت گام به عرصه‌ها و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی بگذارند و از چهره انقلابی ، سیاسی و اجتماعی ایشان درس بگیرند ، که چگونه می‌توان بدترین شرایط را با مدیریت قوی پشت سر گذراند .

وی در پایان گفت: اگرچه بارزترین و مهم‌ترین سیره و ویژگی حضرت زینب(س)، صبر و شکیبایی است، حجاب، عفاف،روشنگری، عبودیت، ولایت مداری،پاک‌دامنی، ایثار و شجاعت نیز از خصوصیات این بانوی بزرگ بود که باید مورد توجه زنان ما قرار گیرد.

ارسال نظرات