خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع معتکفین مسجد جامع تبریز اعتکاف را فرصتی برای تفکر درباره پرسش‌های اساسی هستی‌شناسانه و انسان‌شناسانه عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۵۳
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی بیت نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در جمع معتکفین مسجد جامع تبریز حضور یافت و ضمن برشمردن اعتکاف به عنوان فرصتی برای تفکر درباره پرسش‌های انسان‌شناسانه، ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف اعتکاف این است که راجع به پرسش‌هایی همچون از کجا آمده‌ایم، آمدن‌مان بهر چه بود و به کجا خواهیم رفت فکر کنیم.

وی در ادامه با قدردانی از حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف گفت: امروز در تمام عرصه‌ها اگر جوانان ما بیش‌تر از جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس نباشند، کمتر از آن‌ها نیستند.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد:چند روز که در مناطق عملیاتی و برنامه‌های راهیان نور جنوب کشور حضور داشتم، شاهد حضور نسل جوان بودم و واقعا راهیان نور یکی از بهترین راه‌ها بری انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید و جوان جامعه است.

وی تاکید کرد: حتی آن دسته از افرادی که برای گردش و تفریح خوزستان یا سایر مناطق عملیاتی را انتخاب می‌کنند، وقتی در حال و هوای مناطق عملیاتی قرار می‌گیرند متحول می‌شوند و به شهر خود بازمی‌گردند.

حجت الاسلام آل هاشم  با تاکید بر اینکه امروز باید بیش‌تر قدر نسل جوان را بدانیم، تصریح کرد: در عرصه‌های تولید، فرهنگ، علم، موفقیت‌های هسته‌ای، هیئات‌های عزاداری و... شاهد حضور پررنگ جوانان هستیم و امروز می‌بینیم که مراسم اعتکاف نیز با حضور حداکثری جوانان برگزار می‌شود.

امام جمعه تبریز در پایان از سازمان تبلیغات اسلامی و سایر دست‌اندکاران مراسم اعتکاف تقدیر کرد و نماز ظهر و عصر معتکفین مسجد جامع تبریز به امامت وی برپا شد و همچنین از مراحل بازسازی بخشی از مسجد جامع بازدید به عمل آورد.

ارسال نظرات