خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان:

راهیان نور شکوفایی ارزش های دفاع مقدس است

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: کاروان های راهیان نور شکوفایی همه جانبه ارزش های دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۰۰۳۳۲۶
|
۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳

یاور شاه ولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: جنگ یک حرکت، پدیده و حادثه ای بود که به ما تحمیل شد و ما مجبور به دفاع شدیم؛ وقتی یک ملتی مجبور به دفاع شود، خود به خود طی یک فرآیند یا پروسه ای که دفاع هست حوادثی رخ می دهد که دیگران انتظار ندارند.

وی با اشاره به الگو بودن جنگ هشت ساله افزود: یک ملت با همه وجود و جماعتش پای کار می آیند و همه اسباب دفاع آماده می شود چون آن ملت انگیزه دارد؛ ملتی که مورد تهاجم قرار گرفته و احساس می کند به او ظلم شده قطعا از خودش دفاع می کند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان با اشاره به اینکه چنین دفاع ارزشمندی پیام هایی دارد که می تواند برای نسل های متمادی تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: جنگ ایران و عراق اگرچه از لحاظ شکلی و مکانی تفاوت هایی با عاشورا داشت ولی از نظر محتوایی مشابهت هایی دارد؛ در جنگ مثل عاشورا یک کشور تنها بودیم بین تعداد زیادی کشورهایی که با هم برای حمله به ایران هماهنگ شده بودند.

شاه ولی با اشاره به لزوم انتقال پیام ها و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده تأکید کرد: بهترین شکل انتقال این موارد راهیان نور هستند و باید از ظرفیت های معنوی این حرکت فرهنگی نهایت بهره مندی را داشت.

وی در خصوص پیام های دفاع مقدس گفت: دفاع با تمام وجود، استفاده از تمام ابزار و امکانات برای پایدار ماندن، اتکا به خود بدون هرگونه وابستگی، تربیت نسلی سخت کوش، حق طلبی و اعاده عدالت در هر کجای زمین از پیام های جنگ نابرابر ایران و عراق است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان اضافه کرد: کاروان های راهیان نور همان کاری را می کنند که کاروان های اسراء بعد از واقعه عاشورا انجام دادند.

شاه ولی در خصوص نقش آفرینی و حضور جامعه پزشکی در دوران دفاع مقدس بیان کرد: برای اینکه جنگ در همان مدار درست و صحیح خودش حرکت کند، باید نیروهایی که طی جنگ صدمه دیده و دچار آسیب و مجروحیت می شوند، بازسازی شوند.

وی عنوان کرد: بازسازی جسمی نیروهای رزمنده بر روحیه دیگر نیروها تأثیر مضاعفی دارد چون اگر رزمنده ای حس کند در صورت مجروحیت به او رسیدگی و حیاتش حفظ می شود، قطعا با قوت قلب بیشتری حرکت و انگیزه اش تقویت می شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان عنوان کرد: یکی دیگر از مزایای بازسازی نیروهای رزمنده توسط پزشکان این بود که نیروی انسانی به چرخه دفاع برمی گشت و این نقشی بود که جامعه پزشکی با حضور در خطوط مقدم جبهه یا بیمارستان ها و اورژانس های صحرایی ایفا کرد.

شاه ولی با اشاره به اینکه امروز یکی از بزرگترین تجربیات دفاع مقدس در بخش پزشکی است، یادآور شد: جامعه پزشکی مثل سایر رزمندگان از سراسر کشور به خط مقدم آمد و در حیطه وظیفه خود کارهای بزرگی را رقم زدند که در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به اینکه جامعه پزشکی به لطف تجربیات دفاع مقدس اکنون بهترین جراحان دنیا را در اختیار دارد، افزود: پیشرفت علم پزشکی ایران در دو یا سه دهه بعد از جنگ بسیار قابل توجه و البته مرهون حضور در جنگ و برخورد با مجروحیت هایی بود که هیچ وقت ندیده بود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان تشریح کرد: یک رزیدنت جراحی قبل از جنگ بزرگترین کاری که انجام می داد، نهایتا عمل آپانتیس بود ولی وقتی وارد جنگ شد با ترکش در مجاورت عروق گردن و قفسه سینه یا خمپاره در بازو مواجه شد؛ بنابراین پیشرفت علم پزشکی ایران که بعد از جنگ به دست آمد عملا حاصل تجربیات دفاع مقدس است.

شاه ولی در پایان در پاسخ به این سئوال که تعبیر راهیان نور در یک جمله زیبا چیست، گفت: به اعتقاد من کاروان های راهیان نور شکوفایی همه جانبه ارزش های دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها