خبرهای داغ:
فرمانده سپاه آبادان:

انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت ابادان: انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب که انقلاب، امام و دفاع مقدس را ندیند، از طریق اردوهای راهیان نور محقق می شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۸۵
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

مجید حسین زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آبادان ظهار کرد: در آبادان یادمان های مختلفی مثل یادمان شهدای والفجر هشت، شهدای دشت ذوالفقاری و باغ موزه دفاع مقدس داریم؛ همچنین گلزار شهدا که یادمان 177 شهید گمنام است و شهدای بسیار والامقامی مثل شهید قنوتی اولین شهید روحانی، شهیده مریم فرحانی و شهدای مدافع حرم در آن به خاک سپرده شده اند.


وی بیان کرد: جامعه هدف در راهیان نور اغلب نوجوانان و جوانان هستند و اتفاق بسیار مبارکی است که اغلب کاروان ها و مردمی که در یادمان های دفاع مقدس حضور پیدا می کنند خانواده ها هستند.


فرمانده سپاه آبادان ادامه داد: قطعا این حضور خانوادگی نتیجه اثرگذاری اردوهای راهیان نور دانش آموزی و دانشجویی است که در فصل پاییز انجام و بعد خانواده ها را برای حضور در یادمان های دفاع مقدس تشویق و ترغیب می کنند.


حسین زاده با اشاره به حرکت مردمی بودن راهیان نور تصریح کرد: انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم انقلاب که انقلاب، امام و دفاع مقدس را ندیند، از طریق اردوهای راهیان نور محقق می شود.


وی با اشاره به اینکه جوانان با حضور در راهیان نور با فرهنگ های فوق آشنا می شوند، عنوان کرد: تأثیر راهیان نور را در شهدای مدافع حرم می بینیم که دهه هفتادی ها و نسل سوم انقلاب فراتر از مرزهای جغرافیایی دفاع می کنند.
فرمانده سپاه آبادان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «نگذارید که این اتفاقات دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود» افزود: برگزاری محافل و یادواره های شهدا و همچنین اردوهای راهیان نور و جهادی در مناطق محروم باعث تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری می شود.


حسین زاده با اشاره به استقبال بسیار راهیان نور در سال جاری گفت: الحمدلله امسال با توجه به مساعد بودن هوا طی روزهای بهاری حضور راهیان نور در مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس آبادان خیلی پرشور بود.


وی با اشاره به اینکه هر مهمان نوروزی حتما به یکی از یادمان های شهدا سفر کرده یادآور شد: هرکسی که به آبادان یا خرمشهر می آید محال است به شلمچه، خَیِن و اروندکنار نرود؛ زیارت شهدا و سپری کردن تعطیلات در یادمان های دفاع مقدس قطعا جزو نقاط هدف مهمانان نوروزی است.


فرمانده سپاه آبادان با اشاره به اینکه بسیاری از مسافران نوروزی با وجود خوش آب و هوا بودن استان های دیگر خوزستان را برای سفر انتخاب می کنند، بیان کرد: این استقبال خوب راهیان نور را به فال نیک می گیریم و امیدوارم ضمن بهره مندی از این ظرفیت فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد را به نسل سوم و چهارم انقلاب و دفاع مقدس منتقل کنند.


حسین زاده عنوان کرد: در زمان اوج راهیان نور بیشتر شاهد حضور ماشین های شخصی و خانوادگی بودیم، یعنی حضور آنها نسبت به کاروان های ساماندهی شده خیلی بیشتر است.
وی ادامه داد: زائران با حضور در یادمان های دفاع مقدس می توانند گمشده خود را پیدا کنند؛ این گمشده ها شهدا و ایثارگرانی هستند که از آنها فاصله گرفته و غرق در دنیای مادی و زندگی مادی شدیم.
فرمانده سپاه آبادان اظهار کرد: شهدای دفاع مقدس و یا شهدای گمنامی که هر چند وقت یکبار تفحص و وارد میهن می شوند، تلنگری به ما وارد می کند تا حواسمان باشد و اینکه اگر در این کشور مدیر یا مسئول شدیم و با آرامش زندگی می کنیم قطعا مدیون خون های پاکی است که در این سرزمین و خاک مقدس ریخته شده است.
حسین زاده تصریح کرد: وقتی می گویند این خاک به خون شهدا مطهر است و با وضو وارد شوید واقعا نکته خوبی بیان شده چون در وجب به وجب آن خون شهدا برای انقلاب و نظام ریخته شده است.
وی در پایان گفت: زائران راهیان نور به سرزمین نور می روند تا خود را دوباره پیدا و نقض پیمان در عملکرد، اقدام، اخلاق و رفتار را با تجدید میثاق با شهدا جبران و دوباره راه آنها را ادامه دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار