خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود گفت: ۱۲ فروردین روزی است که دموکراسی واقعی در کشور اجرا و نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی تثبیت شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۷۵
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شاهرود، با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی و رأی بیش از ۹۸ درصدی مردم به نظام اسلامی اظهار کرد: این روز به‌عنوان نماد تحقق دموکراسی واقعی در انتخاب حرکت یک انقلاب به سمت آرزو‌ها و آرمان‌ها و تحقق حکومت اسلامی به دست مردم بعد از قرن‌ها مطرح است.
وی افزود: ۱۲ فروردین، روز تثبیت واقعی نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی و تابلویی روی دیدگان همه حکومت‌ها و ملل جهان است که هر ساله گرامی داشته می‌شود.
امام جمعه شاهرود بیان کرد:، چون این روز با ایام نوروز مصادف شده، همیشه در مظلومیت قرار گرفته است و کمتر بدان پرداخته می‌شود و باید تلاش کنیم تا این روز مهم را به‌خصوص بین نسل‌های جوان تثبیت و تعمیق بخشیم.
امینی با بیان اینکه ۱۲ فروردین اولین مرحله استقرار دموکراسی در حکومت اسلامی بوده است، گفت: امروز با افتخار می‌گوییم که دارای مردمی‌ترین حکومت جهان هستیم؛ چراکه حداقل سالی یک انتخابات برگزار و تمام ارکان نظام اسلامی با رأی مردم انتخاب می‌شوند و این چیزی نمایشی نیست و عینیت دارد.
امام جمعه شاهرود با تأکید بر اینکه در نظام اسلامی حق انتخاب مردم محفوظ است، گفت: اگر مردم با نظام اسلامی همراه باشند، می‌بینیم که این نظام قریب به ۴۰ سال عمر می‌کند و اگر همراه نباشند، ما در حکومت مولا علی (ع) می‌بینیم که ایشان را ۲۵ سال خانه‌نشین می‌کنند و این همراهی مردم با حکومت و خواسته همگانی برای انتخاب حکومت دینی است.
امینی بیان داشت: حکومت اسلامی نیز به این آرا احترام می‌گذارد و تأکید دارد هر چه بر سر هر قوم می‌آید، به خاطر خواست خودشان است و خدا در قرآن نیز بر این موضوع تأکید می‌کند که ما سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهیم؛ مگر خودشان بخواهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها