خبرهای داغ:
در گرامیداشت روز جمهوری اسلامی

یادواره شهیدان روستای میغان بسطام برگزار شد

یادواره قریب به 100 شهید روستای میغان بسطام در گرامیداشت روز جمهوری اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۷۴
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، ظهر امروز سی و چهارمین یادواره 100 شهید روستای میغان بخش بسطام شهرستان شاهرود با حضور اقشار مختلف مردم و مسؤولان برگزار شد.
در این مراسم که با حضور پرشور مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، برنامه‌های متنوعی به اجرا درآمد.
علی‌رضا دلبریان، راوی دفاع مقدس به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و تأکید کرد: نباید بگذاریم فرهنگ غنی دفاع مقدس فراموش یا تحریف شود و باید تلاش کنیم این فرهنگ را حفظ کنیم و به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.
وی افزود: شهدای ما از عالم بالا نیامده بودند و مانند همه ما بودند؛ با این تفاوت که آن‌ها مسیر خود را درست انتخاب و با خدا معامله و جان خود را فدای انقلاب، اسلام و میهن کردند تا انقلاب و نظام اسلامی بماند و آن‌ها فدایی ولایت و امام زمان شدند.
دلبریان خاطرنشان کرد: امروز ما غم از دست دادن آن عزیزان را داریم؛ اما آن‌ها به ما آموختند که باید در مسیری که آن‌ها رفتند، ثابت‌قدم بمانیم و کاری زینبی انجام دهیم.
این راوی دفاع مقدس بیان کرد: باید بدانید که شهدا مثل من و شما بودند و ما نیز باید تلاش کنیم تا با تأسی از فرهنگ آن‌ها بتوانیم مسیر آن‌ها را ادامه داده و شهید شویم.
مدیحه و شعرسرایی کربلایی علی‌اکبر نظری از رزمندگان و جانبازان مدافع حرم از دیگر برنامه‌های این یادواره شهدا بود.
این یادواره تحت عنوان «پیمان با شهیدان میغان» هر ساله در روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی برگزار می‌شود و امروز نیز به همت پایگاه امام خمینی (ره) و زکیه حوزه‌های بسیج کربلا و زینب کبری و ستاد یادواره شهدای میغان و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان برگزار شد.
روستای میغان تحت عنوان روستای شهیدستان در سطح کشور معروف است و به روایتی دومین روستا یا اولین روستا به تعداد جمعیت است که شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که قریب به ۱۰۰ شهید از جمله سرداران شهید موسی‌الرضا خواستار فرمانده گردان امام حسن (ع)، علیرضا و نورمحمد مهدی‌ئی، سیدغلامرضا حسینیان، محمدعلی نظریه، محمدتقی مهدوی میغان، محمد نظریه، سیدحسین حسینی میغان، سید ابوالقاسم حسینیان، محمدرضا نادری، احمد میغانی، علی نوری، محمد جهانی و حسن بخشی و یدالله شاه‌حسینی هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار