مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به میزبانی ۸۴ مسجد استان از پنج هزار و ۱۹۰ معتکف گفت: از این تعداد دو هزار و ۱۴ نفر مرد و سه هزار و ۱۷۶ نفر زن هستند.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۴۱
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

به گزارش خبرنگار بسیج از دامغان،حجت‌الاسلام علی شکری صبح یکشنبه در حاشیه بازدید از مساجد میزبان معتکفان دامغان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه در مراسم اعتکاف امسال پنج هزار و ۱۹۰ نفر در مساجد استان شرکت کردند، ابراز داشت: از این تعداد دو هزار و ۱۴ نفر مرد و سه هزار و ۱۷۶ نفر زن در ۴۶ مسجد شهری و ۳۸ مسجد روستایی معتکف شدند.

وی بابیان اینکه شاهرود با یک هزار و ۷۷۱ معتکف شامل ۶۹۷ معتکف مرد و یک هزار و ۷۴ نفر زن بیشترین تعداد معتکف را در استان به خود اختصاص داده است، افزود: از این تعداد یک هزار و ۵۷۶ نفر در ۱۴ مسجد شهری و ۱۹۵ نفر نیز در هفت مسجد روستایی معتکف هستند.

۹۵۷ نفر در شهرستان سمنان معتکف شدند

رئیس ستاد اعتکاف استان سمنان همچنین بابیان اینکه شش مسجد شهری و پنج مسجد روستایی دامغان نیز میزبان ۷۵۰ معتکف هستند، گفت: از این تعداد ۲۲۶ مرد و ۳۶۲ زن در مساجد شهری و ۷۲ مرد و ۹۰ زن در مساجد روستایی به جمع معتکفان پیوستند.

شکری ابراز داشت: همچنین در مرکز استان نیز ۲۹۵ نفر مرد و ۴۸۷ نفر زن در شش مسجد شهری و ۱۵۰ مرد و ۲۵ زن هم در دو مسجد روستایی معتکف شده‌اند.

وی بابیان اینکه ۱۰ مسجد مهدی‌شهر میزبان ۵۷۸ معتکف هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲۲۲ نفر مرد و ۳۵۶ نفر را هم زنان تشکیل می‌دهند.

اعزام ۳۷۵ مبلغ به مساجد برگزارکننده اعتکاف

رئیس ستاد شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان سمنان همچنین اشاره‌ای نیز به مساجد برگزارکننده اعتکاف در گرمسار داشت و از میزبانی ۳۲۳ نفر در چهار مسجد شهری خبر داد و گفت: در آرادان هم دو مسجد شهری پذیرای ۱۹ معتکف هستند.

شکری دو مسجد شهری و شش مسجد روستایی سرخه را میزبان ۲۶۵ نفر معتکف شامل ۸۷ مرد و ۱۷۸ زن ذکر کرد و اظهار داشت: ۴۹۱ نفر نیز در ۱۶ مسجد میامی و ۳۶ نفر هم در بیارجمند معتکف شدند.

وی بابیان اینکه برای مراسم اعتکاف سال جاری ۳۷۵ مبلغ به مساجد برگزارکننده این آئین معنوی اعزام شدند، افزود: از این تعداد ۲۵۶ نفر مبلغ مرد و ۱۱۹ نفر مبلغ زن را شامل می‌شود که وظیفه ترویج احکام اعتکاف و همچنین برگزاری فرایض معنوی و گفتمان‌های دینی را بر عهده‌دارند.

توزیع ۱۱ هزار بسته فرهنگی بین معتکفان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه ۱۷نفر مبلغ مرد و ۱۴ مبلغ زن غیربومی نیز در مراسم اعتکاف حضور دارند، ابراز داشت: ۱۱ هزار بسته فرهنگی بین معتکفان توزیع‌شده است که مردم علاوه بر دعا با مسائل فرهنگی و تبلیغی و مقابله با جنگ نرم نیز آشنا می‌شوند.

شکری بابیان اینکه امسال طرح «با قرآن در زلال اعتکاف» برای چهارمین بار در مساجد استان سمنان اجرا می‌شود، افزود: روحانیان اعزامی با مطرح کردن راه‌های تبیین شعار سال، موضوعات اجتماعی، ضرورت وحدت و تقویت تقوا در مساجد درباره آن‌ها با جوانان بحث و تبادل‌نظر خواهند داشت.

ارسال نظرات