خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب خوزستان گفت: در راهیان نور امسال با خیل عظیمی از جوانان روبرو بودیم که مشتاقانه برای درک معارف اسلامی به سرزمین های نور آمدند.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۳۳
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

هادی استاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار کرد: خوزستان دروازه تشیع و مهد عالمان و دانشمندان دینی ایران است؛ خوزستان علی ابن مهزیار را در خود جای داده و امیدوارم خدا به همه ما توفیق شناخت این عالمان را بدهد تا نسبت به شخصیت آنها معرفت و علم پیدا کنیم.


وی افزود: راهیان نور فرصت عظیمی است که خداوند به کشور ایران، مردم و نسل ما عنایت کرده و در این اردوها می توان با ارزش های دفاع مقدس و اسلام ناب آشنا شد.


مسئول بسیج طلاب خوزستان تصریح کرد: جوانان با شرکت در اردوهای راهیان نور با بهترین حرکت های جوانان نسل های گذشته و اینکه در راه انقلاب و اسلام فداکاری های زیادی داشتند، آشنا می شوند.


استاد ادامه داد: در راهیان نور امسال با خیل عظیمی از جوانان روبرو بودیم که مشتاقانه برای درک معارف اسلامی به سرزمین های نور آمدند و با توشه های بسیار زیاد به شهرهای خود برگشتند.


وی بیان کرد: در راهیان نور جوانان آمدند تا راه شکست بُن بست ها را یاد بگیرند؛ آنها به نهر خَیِن، شلمچه، چذابه، طلائیه و فکه آمدند تا ببینند جوانان نسل های گذشته چطور با دشمن سرتاپا مسلح جنگیدند.


مسئول بسیج طلاب خوزستان اضافه کرد: در راهیان نور جوانان می فهمند که رزمندگان بُن بست ها را شکسته و ثابت کردند کسی که با خدا معامله می کند هیچ بٌن بستی برایش وجود ندارد چون خدا برای تقواپیشگان راه گشایش قرار می دهد.


استاد در خصوص حضور روحانیت در دفاع مقدس گفت: هر روحانی در دفاع مقدس برای اطرفیانش یک امام، پیشوا و راهنما بود؛ روحانیون در دفاع مقدس و همچنین دفاع از حرم نحوه پیاده سازی ارزش های دفاع مقدس و اسلامی در زندگی را به ما یاد دادند.


وی با اشاره به اینکه قشر روحانیون کشور به نسبت جمعیت خودش بیشترین شهید را داده یادآور شد: روحانیون استان خوزستان بیشترین حضور را در طول دفاع مقدس داشتند و 195 شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کردند؛ بیشترین روحانیون شهید کشور هستند.


مسئول بسیج طلاب خوزستان ادامه دد: این جامعه مبارز و مردمی که در لباس و کسوت روحانیت پا به عرصه های تبلیغ و جهاد گذاشتند، اسوه های خوبی برای زندگی انسان هستند. اسوه هایی مثل شهید شیرازی و دیگر شهدای روحانیت که با مطالعه زندگی آنها درس های آموزنده بسیاری را کسب می کنیم.


استاد بیان کرد: راهیان نور مثل یک دریای عظیمی است که هرکسی می تواند از این دریا به فراخور ظرفیت خودش خوشه هایی بچیند؛ برخی ها از سطح این دریا ماهیگیری، بعضی نیز از عمق بیشتر آن استفاده و یا برخی ها هم با غواصی خود دُر و گوهر از این دریای بزرگ برداشت می کنند.


وی در پایان گفت: راهیان نور دریای بزرگی است که هر کدام می توانیم به اندازه ظرفیت خود برای زندگی آینده برداشت هایی داشته باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها