خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت گلپایگان از اعزام بیش از ۳۵۰ گلپایگانی به مناطق دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۳۲۲۶
|
۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، با آمدن ماه اسفند و بهار نسیم راهیان نور دوباره شروع به وزیدن کرده است، گفت و گویی داشتیم در این باره با فرمانده ناحیه مقاومت گلپایگان و مسئول نمایندگی ولایت فقیه در این مورد و از اوضاع اعزام راهیان نور در شهرمان در این روز‌ها جویا شدیم.

سرهنگ محمود فروزاد در گفت و گو با خبرنگار دیار عالمان، در خصوص اعزام‌های راهیان نور گلپایگان گفت: طی اسفندماه سال گذشته و نوروز امسال بیش از ۳۵۰ نفر از مردم شهید پرور گلپایگان در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

فرمانده ناحیه گلپایگان از اعزام هشت دستگاه اتوبوس به راهیان نور خبر داد و تصریح کرد: یک دستگاه اتوبوس خواهر، شش دستگاه خانوادگی و یک دستگاه در قالب اردو‌های دانشجویی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت اردو‌های راهیان نور، اهداف اصلی این اعزام‌ها را افزایش سطح معنویت و ایثار و انتقال حماسه‌های نسل جنگ به نسل‌های حاضر دانست و گفت: شناخت سیره و روش شهدا می‌تواند عامل پویایی جامعه و نسل‌های جوان شود و افراد را از بی تفاوتی خارج کند. راهیان نور عاملی انسان ساز و مقدس است و باید این حرکت‌های ارزشی روز به روز تقویت شود.

سرهنگ محمود فروزاد همچنین ضمن تبریک سال نو و اشاره به شعار سال ۹۷، کالای ایرانی را هویت ایرانی نامید و گفت: دولت می‌بایستی با سیاست‌های حمایتی خود زمینه بهروه وری تولید داخلی را فراهم آورده و از واردات کالای خارجی دارای مشابه داخل امتناع کرده و مردم نیز بایستی با انتخاب کالای تولید داخل، حمایت مادی و معنوی خود را از تولید کننده ایرانی انجام دهند.

فرمانده ناحیه گلپایگان در پایان تأکید کرد: تولید کنندگان نیز باید تمام تلاش خود را برای افزایش کیفیت تولید بکار گیرد و کالایی مطابق استاندارد‌های ملی و در شأن ایران و ایرانی تولید نمایند.

حقیقت دفاع مقدس باید به وسیله این حرکت عظیم راهیان نور به نسل‌های بعد انتقال داده شود

حجت الاسلام مهران مردانی، مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه گلپایگان، اردو‌های راهیان نور را به عنوان ابزار انتقال مفاهیم دفاع مقدس از نسل جنگ به نسل‌های آینده و به عنوان نماد معنویت، اخلاص و ایثار ملت ایران خواند.

مردانی در ابتدا ضمن تبریک سال نو با اشاره به فرمان سال مقام معظم رهبری درجهت حمایت از کالای ایرانی گفت: تولید ملی به عنوان ابزار استقلال در هر کشوری می‌تواند عامل پیشرفت و توسعه آن کشور باشد چرا که تولید ملی می‌تواند اشتغال جوانان این سرزمین را فراهم آورده و از طرفی معیشت خانوار‌های زیادی در این جهت تأمین خواهد شد

وی افزود: مسئولان فراتر از جلسات و همایش‌های متفاوت، می‌بایستی مسئولان در دو بعد ارتقای تولید ملی و افزایش ضریب اشتغال در کشور اقدامات عملی مناسبی را انجام دهند، از واردات کالای دارای مشابه داخلی جلوگیری کنند همچنین تولید کنندگان داخلی یایستی بر روی کیفیت کالای داخلی سرمایه گذاری نمایند و در حد توان استاندارد‌های مصرف کننده را در تولید اعمال نمایند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه گلپایگان با اشاره به اهمیت اردو‌های راهیان نور، راهیان نور را، نماد معنویت و ایثار در ایران و انقلاب اسلامی خواند و گفت:حماسه‌های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس برای همه‌ی ملت ایران ارزشمند و فراموش نشدنی است و همه ما باید به این مکان‌های مقدس و سرشار از معنویت به عنوان نماد ایثار سرزمینمان ببالیم و هر از چندگاه به عنوان تلنگر قدم به این خاک‌های مقدس بگذاریم و فراموش نکنیم که آرامش امروزمان را مدیون ایثار، غیرت و حمیت شهدا، ایثارگران و جانبازان عزیزمان هستیم.

مردانی در ادامه هشت سال دفاع مقدس را یک حقیقت انسانی غیر قابل انکار دانست و بیان کرد: این حقیقت باید به وسیله این حرکت عظیم راهیان نور به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

وی با اشاره به سفر‌های راهیان نور در آستانه تحویل سال، این حرکت نمادین را مایه برکت مادی و معنوی و انسانی برای زائرین در طول سال نام برد و عنوان کرد: نسل جدید که حتی دوران دفاع مقدس را لمس نکرده اند در برگشت از این سفر دچار تحول روحی و معنوی شده و این تنها از برکت خون شهداست و می‌بایست این حرکت مقدس برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس از نسل جنگ به نسل‌های آینده ادامه پیدا کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها