رئیس منابع طبیعی شهرستان آمل با اعلام اینکه آتش‌سوزی در منطقه خوشواش آمل از صبح روز گذشته تا عصر ادامه داشت، گفت: با تلاش نیروهای مردم و منابع طبیعی آتش‌سوزی مهار شده است.
کد خبر: ۹۰۰۳۱۵۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، نعمت‌الله کوهستانی در گفت‌وگویی در ارتباط با وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های خشواش آمل اظهار کرد: آتش‌سوزی از صبح روز گذشته در منطقه رخ داده است.


وی تصریح کرد: تلاش‌های زیادی برای مهار آتش در برنامه کاری قرار گرفته و با مساعدت مردمی و نیروهای سازمانی موفق به مهار آتش شدیم.


رئیس منابع طبیعی شهرستان آمل با اعلام اینکه علت آتش سوزی و میزان خسارت در دست بررسی است، اظهار کرد: نیروهای ارزیاب در منطقه برای بررسی میزان خسارت‌ها اعزام شدند که اطلاعات تکمیلی در اختیار این رسانه قرار می‌گیرد.


وی در پاسخ به این سؤوال که آیا عوامل آتش‌سوزی شناسایی شدند، گفت: نه؛ اطلاعی از افراد مسبب آتش‌سوزی در اختیار نداریم.


  در روزهای گذشته، اراضی جنگلی در شرق مازندران و بهشهر، اراضی جنگلی در کجور غرب استان دچار آتش‌سوزی شده بود.


در بیشتر موارد عوامل آتش‌سوزی شناسایی نمی‌شوند، به دلیل کمبود امکانات، مهار آتش با امکانات اولیه و توسط نیروهای مردمی انجام می‌شود.


کانون آتش سوزی جنگلی در مازندران طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، فصل آتش‌سوزی هم با توجه به کاهش بارندگی تغییر کرده است به طوری‌که سابقه آتش‌سوزی طی اسفندماه در استان مازندران صفر بوده است، در منطقه دودانگه آتش‌سوزی وسیعی رخ داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها