قلعه بمپور بنایی از دوره ساسانیان است که در در 15 کیلومتری غرب شهرستان ایرانشهر در شمال شهر بمپور قرار دارد
کد خبر: ۹۰۰۳۱۱۰
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
به گزارش خبرنگار بسیج از دلگان، فرصتی دست داد که برای اولین بار در عمرم از قلعه بمپور این زیبای خفته در میان ریگزارهای غرب ایرانشهر بازدیدی داشته باشم، قلعه استوار و پابرجایی که شکوه گذشته بلوچستان را می توان در آن دید.

خوب که به تماشایش نشستم گویا روح قلعه بم را در آن دمیده بودند.

حضور بازدید کننده هایی از نقاط مختلف کشورمان خوشحالم می کرد، اما برخی بی مهری ها به این قلعه که پایه های این سازه تاریخی را روز به روز پژمرده تر می کند، روح انسان را نیز پژمرده و غمگین می کند.

پس از بازدید چند ساعته از این بنای استوار که بنا به تحقیق باستان شناسان قدمت آن به دوره‌های ساسانی و اشکانی بر می‌گردد، کودکان بلوچ بمپوری را دیدم که برای تماشای این بنای عظیم تاریخی آمده بودند، نپرسیدم که برای چه آمده اید ولی زمانی که دیدم دوان دوان به بلندترین محل قلعه رفتند، فهمیدم که آنها هم آمده اند که به تماشای شکوه گذشته بلوچستان بنشینند.

این کودکان به تبعیت از یاسر بهشتی ها که کودکی و نوجوانیشان را برای حفاظت از قلعه بمپور گذاشته بودند، آمده بودند تا از این نماد بلوچستان حراست و مراقبت کنند.

سخن پایانی ام با مسئولان این است که تن قلعه باشکوه بمپور #زخمی و #بیمار است و این تن رنجور و بیمار، نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد، نگذارید زخم ها #عمیق تر شوند.

مجید بامری
ارسال نظرات