همزمان با فرا رسیدن سالروز ولادت امیرمؤمنان(ع) و آغاز ایام‌البیض مراسم معنوی و پرفیض اعتکاف از سحرگاه شنبه یازدهم فروردین در 60 مسجد از سیستان وبلوچستان آغاز شد
کد خبر: ۹۰۰۳۱۰۴
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، همزمان با سراسر کشور آغاز بندگی خدا و آیین پرفیض و معنوی اعتکاف از طلوع فجر صبح امروز همزمان با سیزدهم رجب، ولادت حضرت علی (ع) در مساجد استان سیستان وبلوچستان با حضور معتکفین برگزار شد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در آئین افتتاحیه مراسم معنوی اعتکاف در مسجد جامع زاهدان ضمن تبریک سالروز مولی الموحدین امیرالمومنان (ع) و روز پدر گفت: به خاطر عشق و شیدایی مردم به امر اعتکاف امروز شاهد حضور بالغ بر دو هزار معتکف در ۶۰ مسجد در سرتاسر استان سیستان وبلوچستان هستیم.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی خانواده‌ها به تفریح و سرگرمی و سفر می‌پردازند، اما آن‌هایی که شیدایی و شیفتگی به امرعبادت و خلوت با خداوند دارند امسال هم استقبال خوبی نسبت به شرایط زمانی به وجود آوردند که وظیفه داریم از سازمان تبلیغات به عنوان متولی این امر و همه دست اندرکاران، هیئت امنای ۶۰ مسجد در نقاط مخنلف استان، صداوسیما، نیروی انتظامی و پایگاه‌های مساجد در برقراری امنیت صمیمانه و مخلصانه تشکر کنیم.
حجت الاسلام عیسی بزمانی مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم اظهار کرد: اعتکاف نمادی از معنویت در کشور ما است و حضور پرشور جوانان در اعتکاف، نماد پویایی دین در عصر مدرن است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه مراسم معنوی اعتکاف امسال مقارن با ایام تعطیلات نوروزی است، اما شاهد حضور خوبی از معتکفین در سرتاسر استان هستیم.
این مسئول از حضور دو هزار و ۱۰۰ معتکف در مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۰۰ نفر معتکف در زاهدان هستند به گونه‌ای که دو سوم شرکت کنندگان خواهر و حدود یک سوم را برادران تشکیل می‌دهند و هزارو ۴۰۰ نفر معتکف هم در سایر شهر‌های استان در امر اعتکاف حضور دارند که بیشترین استقبال از سمت قشر جوان بوده است.
بزمانی افزود: ۶ مسجد در زاهدان آماده پذیرش معتکفین است که ۲ مسجد جامع و حسین بن علی ویژه برادران و ۴ مسجد الزهراء، امام صادق (ع)، کوثر و حضرت زینب (س) ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.
ارسال نظرات