معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی پیام نوروزی و بیانات مقام معظم رهبری در سال ۹۷ را در قالب کتاب «بهار در بهار» چاپ و منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۹۶
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ کتاب بهار در بهار شامل بیست و نهمین سخنرانی مقام معظم رهبری در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران امام رضا (ع) در سال ۱۳۹۷ به همراه گزیده سخنان ۲۸ سال گذشته معظم له از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی و به همت اداره تولیدات فرهنگی چاپ و منتشر شد.

این کتاب در شمارگان ۵ هزار نسخه تهیه و تنظیم شده است و موضوعات اصلی آن شامل بررسی اجمالی کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در زمینه شعارها، ارزش‌ها و اصول بنیادین است.

کتاب بهار در بهار ۹۵ صفحه و حاوی چند فصل است که یک فصل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نوروز ۹۷، یک فصل به سخنان معظم له در ارتباط با نامگذاری سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» و یک فصل به گزیده‌ای از سخنان رهبری از نوروز سال ۱۳۷۰ به بعد در حرم مطهر رضوی اختصاص دارد.

این کتاب از طریق کیوسک‌های راهنمای زائر و در خلال برنامه‌های فرهنگی حرم مطهر رضوی بین زائران توزیع می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است: ما نسبت به اقتصاد ملی خودمان باید تعصب داشته باشیم مصرف جنس خارجی یکی از عیوب مهم ماست؛ ما باید تعصب داشته باشیم نسبت به مصرف داخلی و جنس داخلی و اقتصادمان. جوان‍‌های ما تعصب دارند نسبت به فلان تیم فوتبال؛ یکی طرف‌دار تیم قرمز است، یکی طرف‌دار تیم آبی است آن هم با تعصب؛ حتی تعصب به تیم‌های خارجی؛ یکی طرف‌دار رئال است، یکی طرف‌دار دیگر؛ این‌ها تعصب نسبت به این تیم‌ها دارند اگر همین مقدار و همین اندازه تعصب نسبت به اقتصاد ملی و تولید داخلی داشته باشیم بسیاری از کار‌های ما اصلاح خواهد شد.

همچنین عناوینی همچون «قانون اساسی و قوانین کشور» چارچوب آزادی در جمهوری اسلامی، ثمره مردم سالاری: روی کار آمدن دولت‌هایی با گرایش‌های مختلف سیاسی در چهار دهه‌ی اخیر، تعصب به کالای ایرانی حلال بسیاری از مشکلات، نقش آفرینی افراد و اقشار مختلف در تولید، چگونگی حمایت از کالای ایرانی و ... از نکات مهم و کلیدی بیانات مقام معظم رهبری در یکم فروردین ۱۳۹۷ درحرم مطهر رضوی است.

همچنین در پایان این کتاب خلاصه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری در یکم فروردین در بیست و هشت سال گذشته در حرم مطهر رضوی بیان شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها