معاون استاندار خراسان رضوی گفت: قرار است ۲۵ هزار روستا در طرح اشتغال زایی قرار گیرند و ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان پرداخت شود.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۸۷
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ سیدجواد حسینی ظهر امروز در جمع مردم روستای شم آباد خوشاب اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی که به برکت حضور مردم در رای بالای ۹۹ درصد حاصل شد استقرار عدالت اجتماعی است. همان گونه که مقام معظم رهبری در سخنان اول سال فرمودند: شاخص ضریب جینی از ۵۰ به ۳۸ رسیده و در استان خراسان رضوی به ۳۵ درصد رسیده نشانگر حرکت در مسیر عدالت اجتماعی است.

وی تصریح کرد: همچنین وجود ۴۶ درصد فقر مطلق در اوایل انقلاب و تبدیل آن به ۵.۹ درصد در سال ۹۳ پس از انقلاب دلیل دیگری بر حرکت در مسیر عدالت اجتماعی است و در دولت تدبیر و امید نیز نگاه محرومیت زدایی و توجه به قشر آسیب پذیر به گونه‌ای است که ۳۰۰ درصد پرداخت‌ها به محرومان کمیته امداد و بهزیستی افزایش یافته و امسال نیز ۱۰ درصد رشد خواهد داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: ۲۳ هزار فرصت اشتغال برای معلولان و همچنین کاهش بیسوادی زنان و مردان و روستائیان و و شهرنشینان از مهمترین شاخص‌های استقرار عدالت اجتماعی است.

وی گفت: طرح اشتغال و توسعه روستایی که در طول برنامه ششم قرار است ۲۵ هزار روستا در طرح اشتغال زایی قرار گیرند و ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان پرداخت شود و در خراسان رضوی هم ۱۷۰۰ روستا در طرح قرار دارند گام دیگری در جهت استقرار عدالت اجتماعی است. توجه به اقوام مختلف، زنان و جوانان در بکارگماری در پست‌های کلیدی و مدیریتی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

حسینی تصریح کرد: پوشش مخابراتی، برق، آبرسانی، جاده در روستا‌های پس از انقلاب که در استان در تمامی این شاخص‌ها ضریب برخورداری بالای ۸۵ درصد است گام دیگری در جهت استقرار عدالت اجتماعی محسوب می‌شود. در روستای شم آباد که روستای نمونه مدل طرح توسعه روستایی است در دولت تدبیر و امید یک سالن ورزشی ساخته شده و اجرای فاز یک پروژه بهسازی و آسفالت بلوار اصلی روستا انجام شده است.

وی افزود: تکمیل طرح هادی روستا با آسفالت ۴۰۰۰ مترمربع از معابر روستا توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز انجام شده و تجهیز و راه‌اندازی دندان پزشکی و واحد نمونه گیری روستا و تامین نیروی انسانی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها